יום ראשון, 4 ביולי 2010

דיווח: אייטונז תהפוך למקוונת, סנכרון אלחוטי בקרוב

אייטונז צפויה להפוך למקוונת: תציע שירותי סטרמינג ותאפשר עדכון וסנכרון אלחוטיים לאייפון, האייפד וליין הנגנים. כל אלו צפויים להגיע כבר במהלך סוף השנה הנוכחית, לקראת תקופת החגים הקרובה
בימים האחרונים נראה כי החלק האחרון בפאזל הידיעות הסבוך נמצא. השמועות אודות עדכון קרוב ומשמעותי למכשיר ה-Apple TV, רכישת שירות המוזיקה המקוון LaLa והקמת חוות השרתים הענקית בצפון קרולינה מצטרפים לנתון האחרון ומציעים פתרון לתעלומה האופפת את מהלכיה של אפל כבר מספר חודשים.

מעבר אל שירותי ענן הוא חלק מאבולוציה מתבקשת וטבעית שהחלה אפל ליישם כבר עם שירות Mobile Me המאפשר למנויים לסנכרן את מכשיריהם השונים באמצעות החיבור לרשת. השלב הבא והמתבקש הוא הצעת עולם תוכן באופן מקוון לצד הטמעה אלחוטית רחבה יותר שתאפשר עדכון וסנכרון נטול חיבור פיזי.

בתחילת השנה רחש עולם הטכנולוגיה סביב הקמתה של חוות שרתים גדולה על ידי אפל בצפון קרולינה. החווה שקרמה עור וגידים לאחרונה הוקמה בעלות מוערכת של כמילארד דולרים והיא גדולה פי 5 מזו הנוכחית של אפל הממוקמת בקליפורניה.



לצד חוות השרתים הגדולה החלו בחודשים האחרונים להגיע דיווחים המתייחסים לעדכון קרוב למכשיר ה-Apple TV. המידע התייחס לעדכון מהותי במיוחד עבור המכשיר שיהפוך קטן וישמש כמעיין סטרימר מתוחכם שיריץ אף הוא את מערכת ההפעלה iOS ובכך יאפשר גם שימוש באפליקציות ייעודיות על מסך הטלויזיה.

שיפור נוסף ואלמנטרי לאייטונז הוא עדכון וסנכרון אלחוטיים. שירות שכזה זמין כבר כעת באמצעות תוכנה שפותחה באופן פרטי ומצאה דרכה אל סידיה. תשובה פורמלית מצד אפל מעולם לא הופיעה. יישום מושלם של תעבורת מידע באופן אלחוטי באמצעות קישוריות בלוטות' או Wifi איננה אתגר פשוט.

על מנת לייצר סנכרון שיעבוד באופן מוצלח קיים צורך להתגבר על מכשולים רבים ובראשם קצב תעבורת המידע וצריכת האנרגיה הגבוהה הנדרשת מצד הסוללה. אפל ככל הנראה לא הצליחה בשלב זה למצוא את הפתרון המושלם ולכן נמנעה מלהשיק שירות שכזה.

שלל החידושים הקרובים עשוי להגיע כבר בסתיו הקרוב. ספטמבר ואוקטובר הם החודשים המיועדים להשקת ליין הנגנים החדש של החברה, קצת לפני תקופת החגים, מדובר בתיזמון מושלם להצגת עדכונים לקראת התחרות הצפויה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה