יום שני, 12 ביולי 2010

גיזמודו נגד אפל

בלוג הטכנולוגיה המוביל בעולם הפסיק להוות מקור ידע אובייקטיבי בכל המיוחס לאפל. פרשיית אב הטיפוס שחשף גיזמודו הצליחה להוציא את אפל משלוותה כשבלוג הטכנולוגיה האמריקני מצליח לייצר באזז ופופולאריות על חשבון החשיפה. כעת, אחרי שאפל החליטה להחרים את גיזמודו, הם מחזירים באותו מטבע ומייצרים באזז שלילי נגד קופרטינו
אתר גיזמודו נחשב במשך שנים לאחד ממקורות הידע המוכרים יותר בעולם הטכנולוגי. ההגבלים המוטלים על העיתונות אינם חלים על בלוגים וזה בדיוק מה שהופך אותם הרבה פעמים למקור שמועות או חשיפת מידע שלא היה מגיע לכדי פרסום באמצעי תקשורת אחרים. יש כאן יתרונות וחסרונות. מצד אחד המידע שמגיע מבלוגים הוא בחלק ניכר מהמקרים ראשוני, כזה המקדים את אמצעי התקשורת הפורמלית במידה רבה, הכתיבה חופשית יותר, נטולת אינטרסים ברובה והמגוון רחב ויצירתי. מצד שני האמינות של המידע המתפרסם מוטלת הרבה פעמים בספק, מערכת הסינון קלה יותר מזו המוכרת.

הילד הרע של עולם הטכנולוגיה
גיזמודו נתפסת על ידי תעשיית הטכנולוגיה כפרחח התעשייה. הבלוג הטכנולוגי הצליח להוציא משלוותם לא מעט בכירים בתעשייה בעקבות שלל פרשיות שונות ומשונות שהצליחו להעניק להם פרסום רב ושברו מעט את המיתוג הגיקי של צעירים המתעניינים בתחום.

בכנס CES שהתקיים בשנת 2008 הצליח אתר גיזמודו לעורר סערה כשחבריו רכשו מכשירי TV-B-Gone שכשמם כן הם: מכשירים קטנים דמויי מחזיק מפתחות המכבים מסכי טלויזיה באמצעות משדר אינפרא אדום.

חברי הבלוג הסתובבו בכנס וכיבו טלויזיות ששימשו להצגת מוצרים על ידי חברות ובינהם הצליחו החברים לשבש גם מצגות והרצאות שנעשו במקום על ידי בכירי התעשייה. מספר ימים לאחר מכן הודה בלוג הטכנולוגיה שהוא אחראי לדבר ופירסם אף קטע וידאו שמציג את התחבולה.



מיותר לציין כי את מארגני האירוע כמו גם את חברות האלקטרוניקה המובכות המעשה לא הצליח לשעשע במיוחד. שנה לאחר מכן החליט הארגון למנוע את כניסתם של חברי אתר גיזמודו אל כנסי CES הנחשבים למובילים בעולם הטכנולוגיה.

גיזמודו נוגס בתפוח
חשיפת האייפון ה-4 על ידי אתר גיזמודו מספר חודשים לפני הצגתו הרשמית שברה את שיאי הכניסה אל האתר הפופולארי. גיזמודו הפך לאתר מוכר עוד יותר והפעם לא רק על ידי קוראי טכנולוגיה אובססיבים אלא גם מצד קהל עממי יותר שסקרנותו הובילה אותו להכרות הראשונית עם הבלוג.

מערכת היחסים בין אפל לגיזמודו עלו בעקבות הפרשייה על שרטון. אפל החליטה שלא להעניק מוצרים לסקירה לאתר הטכנולוגי ומנעה את כניסתם של חבריו אל כנסי החברה. כך נמנעה נוכחותם של חברי גיזמודו בכנס המפתחים האחרון שקיימה אפל בו חשפה את דגם האייפון החדש.

מנגד, בחודשים האחרונים קשה להתעלם מתגובתו של גיזמודו לפרשה. בין התכנים שמפרסם הבלוג תוקף גיזמודו בשיטתיות ואגרסיביות את אפל כשהוא בוחר להעלות תכנים מוטים כנגד החברה.

בדיקה קצרה בין אתרי הטכנולוגיה, מגלה שחשיפת פרשת המפעל הסיני המייצר את רכיבי אפל יחד עם מקרי ההתאבדויות שבו זוכה לפרסום הרב ביותר בגיזמודו. כך גם כתבות מגזין ומדריכים הפונים לקוראים ומציעים להם שלל דרכים לעזוב לאנדרואיד או להחזיר את האייפון הקלוקל שרכשו.

ליקטתי מספר כתבות מובילות שהתפרסמו לאחרונה באתר גיזמודו:
מדוע אני קונה רק ספרים מקינדל (קישור)
מדריך מעבר מאייפון אל אנדרואיד (קישור)
חתמו כאן אם אתם חושבים שאפל צריכה להעניק נרתיקים חינם כנגד תקלות האייפון 4 (קישור)
זכרו, אתם תמיד יכולים להחזיר את האייפון שרכשתם (קישור)
רשמים ממבחן העיצוב: יופי שביר (קישור)
כיצד אפל משטה בכם (קישור)
אפל שונאת פרסומות, אלא אם כן הן נמכרות על ידה (קישור)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה