יום שישי, 23 ביולי 2010

האייפד סוחף את השוק

הצלחתו של מכשיר האייפד מחסלת מתחרים פוטנציאלים עוד בטרם הגיעו אל שלב הייצור. יצרניות המסכים המובילות לא מסוגלות לקבל הזמנות מצד חברות מתחרות לאור הביקוש חסר התקדים. מכון המחקר Forrester נאלץ לשנות את תחזיותיו עבור שוק מחשבי הלוח בשנים הקרובות
מחשב הלוח של אפל ממשיך לעשות חייל ונראה כי בדומה לשוק הסלולר ולשוק הנגנים הניידים גם פה הצליחה אפל לייצר מהפכה של ממש בתעשייה.

המכשיר שהושק באפריל השנה זכה תחילה לביקורות צוננות. ההמתנה ארוכת השנים לטבלט המיתולוגי של אפל יצר ציפיות אוטופיות למכשיר מושלם. לאחר הצגתו בינואר השנה, רבים הטילו ספק באשר להצלחתו.

שלושה חודשים לאחר מכן עם למעלה מ-3 מיליון מכשירים שנמכרו וביקוש חסר תקדים נראה שאפל הצליחה לייצר שוק נוסף למכשיר החדש. כעת, אפילו המתחרות לא מצליחות להתמודד עם הפופולאריות של מחשב הלוח של אפל.

חברת LG הנחשבת לאחת מיצרניות המסכים הגדולה בעולם הצהירה לא מכבר כי איננה מצליחה לעמוד בביקוש ליצירת מסכים עבור המכשיר. יצרניות אלקטרוניקה ומחשבים אחרות הצמאות לייצר חלופה משלהן לאייפד אינן יכולות להגיע כלל לפס הייצור שכולו נרתם לעמוד בביקוש למכשיר האייפד.

נשיא מחלקת המסכים של LG, קוארן יאנג סו טען במהלך השבוע: "הדרישה מצד אפל רק הולכת וגוברת ואנו מתקשים לעמוד בה. יתכן ואפל תאלץ לדחות השקות במדינות נוספות בעולם לאור הדרישה הגוברת והספק הייצור המוגבל".

(זאת אגב, אחת הסיבות שנמענתי מלפרסם השבוע את הידיעה ב-Ynet אודות השקת האייפד בישראל כבר בחודש ספטמבר הקרוב)

יחד עם זאת, מכון המחקר הנחשב Forrester הצהיר השבוע כי לאור הפופולאריות חסרת התקדים עבור המכשיר הוא נאלץ לשנות את התחזית שהציג מוקדם יותר השנה ביחס לשוק מחשבי הלוח בשנים הקרובות. מכון מחקר נוסף, iSuppli הצטרף אף הוא להנחה כי בשלב זה המחסום היחיד העומד בפני רף המכירות עבור מכשיר האייפד הוא תפוקת הייצור ולא הביקוש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה