יום שני, 19 ביולי 2010

פרשיית האנטנה פגעה במכירות האייפון 4

תקלת האנטנה והסיקור הנרחב על ידי התקשורת פגעו במכירות האייפון הרביעי. אפל מכרה כ-1.7 מיליון יחידות של המכשיר בשלושת ימי המכירה הראשונים אך 1.3 מיליון מכשירים ב-19 הימים שלאחר מכן
מסיבת העיתונאים שערכה אפל בשבוע שעבר חשפה מספר נתונים המתייחסים לאייפון הרביעי. על מנת להציג את הצלחתו של הדגם החדש חשף ג'ובס כי שלושה מיליון מכשירים נמכרו עד לאותו רגע נתון, אלא שמוקדם יותר, שלושה ימים לאחר השקת המכשיר בחמש מדינות, פירסמה אפל כי מכרה כ-1.7 מיליון מכשירים.

חישוב פשוט מלמד כי אפל מכרה 1.7 מיליון מכשירים בשלושת ימי המכירה הראשונים אך 1.3 מיליון במהלך 19 הימים הנותרים עד ליום מסיבת העיתונאים.

מעבר לכך, בזמן שאפל מציינת כי איננה עומדת בביקוש וכי קיים מחסור בחנויות רשת At&T, הנתונים בשטח מורים כי המלאי מלא לחלוטין.

פרשיית האנטנה והסיקור הנרחב שהעניקה לה התקשורת הובילו את אפל לקיים בסוף השבוע האחרון מסיבת עיתונאים על מנת להרגיע את הרוחות. תביעות ייצוגיות וצניחה במניית החברה קדמו למסיבת העיתונאים והובילו את ג'ובס לקטוע את חופשתו על מנת להציג מול העיתונאים את עמדת החברה.

במהלך מסיבת העיתונאים ציין ג'ובס כי חלוקת הנרתיקים יחד עם מכשירי האייפון תסתיים בסוף ספטמבר. הצהרה שכזו מעוררת מחשבה בעיקר בשל קיומו של הכנס המסורתי בחודש זה בו מציגה אפל את ליין הנגנים הניידים של החברה. האם אפל צפויה להציג פתרון חומרתי במועד זה?

ב-30 ליולי תתקיים השקתו הבינלאומית של האייפון לאחר שהושק עד כה בחמש מדינות בעולם. רף המכירות בימים הראשונים להשקה הבינלאומית יבהיר אם מסיבת העיתונאים והדברים שנשא ג'ובס שכנעו את הצרכנים או לא.

3 תגובות:

  1. אין שום סימוכין לטענה המוזרה הזאת. אני זוכר שקראתי את זה באחד באחד האתרים הישראלים שהמציא את זה.

    החשבון הוא אולי פשוט - אבל מוטעה ביסודו.

    דבר ראשון, תאמין שאם ג'ובס מפרסם את הנתון הזה זה כנראה גאווה ולא פאדיחה.
    דבר שני, לפי החשבון שלך, אפל צריכים למכור בחודש אחד 17 מיליון מכשירים...
    ברור הוא שההיסטריה היא בהתחלה כשכל המאמצים המוקדמים משדרגים. ועצם העובדה שהמסר הזה גדל כל שנה אומר דרשני.

    השבמחק
  2. בוא נעשה מעט סדר :)

    קודם כל, אני מסכים עם ההנחה שלך שהחשבון מורכב יותר מכפי שהוצג. נתחיל בכך שכשמתייחסים לשלושת ימי המכירה הראשונים ולהקף המכירות משמיטים את ימי המכירה המוקדמת. אם כוללים את ימי המכירה המוקדמת מגיעים למסקנה שמדובר באורך זמן משמעותי, מה גם שאכן מדובר בימי ההשקה הראשונים בהם רף המכירות גבוה יותר באופן טבעי.

    דבר שני, ג'ובס פירסם את הנתון הזה (3 מיליון מכשירים שנמכרו) לא במטרה להתרברב ברף המכירות הגבוה אלא להכין את הקרקע למה שיופיע לאחר מכן במצגת. שלל האחוזים והנתונים שהציג מאוחר יותר ונועדו להראות כי התקלה יצאה מפרופורציה לא היו רלוונטים אם לא היו נגזרים מהמספר המייצג את כלל המכירות. כלומר, ג'ובס היה חייב להציג את מספר היחידות שנמכרו על מנת להציג את אחוזי ההחזרה של המכשיר ואחוזי התלונות בפני מוקד התמיכה של אפל למשל.

    ולסיום, מבלי לזלזל באתרי התוכן הישראלים העוסקים באפל (אני נמנה על אחד מהם), אינני נוטה לשאוב מהם נתונים או מידע. הרוב המוחלט של התכנים שאני נחשף להם זרים וזאת בעיקר מאחר ומהירות קבלת התכנים והדיווחים שם גבוהה משמעותית מזו שבארץ.

    מציע לך לקרוא על הנושא גם ב-9to5.

    השבמחק
  3. צודק, ואני גם מתדעכן בקביעות מהאתרים הנ"ל בגלל המהירות. ולכן אני גם זוכר שלא היה לזה שום מקור מלומד אלא השראת בטן של כתב.

    השבמחק