יום שני, 10 במאי 2010

האנדרואיד מדיח את האייפון בארה"ב


לראשונה הצליחה מערכת ההפעלה של גוגל להדיח את האייפון OS מהמקום השני והמכובד בקרב רשימת מערכות ההפעלה המובילות בארה"ב. בראש הרשימה עודנה Rim, יצרנית בלאקברי
בינואר השנה סימן ג'ובס את גוגל כמתחרה אסטרטגית במהלך דברים שנשא בפני עובדי החברה. לאחר שכרום הדיח את ספארי ברשימת הדפדפנים הפופולארים בעולם, מדיחה כעת אנדרואיד את מערכת ההפעלה של האייפון ברשימת מערכות ההפעלה הסלולריות המובילות בארה"ב. גוגל הפכה באחת מידידת אמת למתחרה ואפל השכילה להבין זאת מהר יחסית.

ניצחונה של אנדרואיד במערכה היתה ידועה, אפילו העיתוי איננו מפתיע. חברות הסלולר ממהרות לאמץ את מערכת ההפעלה של גוגל והיא צוברת תאוצה על גבי מגוון רחב של מכשירים בעוד מערכת ההפעלה של האייפון מוגבלת לשימוש על שלושה מכשירים שהעיקרי שבהם זכה לעדכון רק לפני כשנה.

ספק אם העובדה שהאנדרואיד עוקף את האייפון מטרידה את קופרטינו. ה-PC נפוץ יותר ממחשבי המק ואפל שמחה על כך. על אף שבמקרה הנ"ל אפל מצטיירת פחות כחברת פרימיום וכן מעוניינת להגיע לקהל יעד גדול יותר (הורדת המחירים מעידה על כך) בסופו של יום, מלחמת האייפון באנדרואיד היא מלחמתו של מכשיר סלולרי בודד בצי של מכשירים משלל חברות המאמצות את מערכת ההפעלה הטרייה והמצליחה של גוגל.

בעוד פחות מחודש עתידה אפל להציג את הדגם הבא של מכשיר האייפון. שמועות עקשות מספרות כי מערכת היחסים המונוגמית עם At&t קרובה לסיום. השקתו של האייפון באמצעות חברות סלולר נוספות בארה"ב עתידה לעזור למכירותיו בתוך גבולות המדינה אך ספק אם תשפיע על מעמדה של אפל ברשימה. Iphone Os איננה פלטפורמת קוד פתוח המיועדת לשימוש על גבי מגוון רחב של מכשירים. ככזו, לא צפויה מערכת ההפעלה להוביל את הרשימה וגם איננה מייתמרת לעשות כן.

3 תגובות:

  1. אהבתי את הניתוח.

    בנוסף ראוי לציין שבארה"ב האייפון נתמך רק ע"י מפעיל סלולרי אחד, AT&T, כאשר דגמי אנדרויד למינהם נתמכים ע"י כל ארבעת המפעילים המובילים בארה"ב, כולל ווריזון. עוד דבר המשפיע על התפוצה של מכשירי האנדוריד הם מבצעי אחד פלוס אחד שווריזון עושה בארה"ב לסמארטפונים וזאת על מנת למנוע זליגת לקוחות ל-AT&T שהיא המתחרה הגדולה שלהם (ווריזון ו-AT&T הם שני המפעילים המובילים בארה"ב).

    חשוב לזכור עוד שלמרות העלייה הזו בתפוצה של אנדרויד, אפל רק לאחרונה פרסמה תוצאות מדהימות של הרבע הראשון של השנה (שהוא בדר"כ רבעון חלש לאפל) כולל מכירות שיא של אייפון ועלייה במכירות. המסקנה מכך היא שכל השוק עולה על חשבון טלפונים פשוטים ויצרנים אחרים.

    השבמחק
  2. עם כל הכבוד, לא נתת מקום להסתייגות בנוגע לאמינות המידע בסקר, המקור שלו והרלוונטיות הסטטיסטית שלו. זוהי בדיקה המבוססת סקר אינטרנטי. מסוג הסקרים שלפיהם לישראל אין זכות קיום וכ״ו. הפופוליסטיות שלך מצערת אותי, הייתי שמח לנקודת מבט יותר מאוזנת כמו שציין המגיב הקודם.

    השבמחק
  3. הסקר נערך על ידי קבוצת NPD והוא מתייחס למשתמשים בארה"ב בלבד, כך שאזכורה של ישראל איננו רלוונטי.

    אני לא מסכים עם הטענה לגבי הפופוליסטיות. הכותרת מבוססת על תוצאות הסקר והניתוח בפוסט לא מצייר תמונה אחת אלא מסביר את מה שעומד מאחורי הנתונים.

    ישנם אינספור סקרים המתבססים על נתונים שונים ומציגים תמונות מעט שונות. ההתייחסות לסקר הספציפי הזה מנסה להבהיר מגמה ולנתח אותה. אנדרואיד הופך למתחרה הגדול ביותר של האייפון וזה נובע ממספר סיבות. חלק מהן פורטו בפוסט.

    השבמחק