יום שבת, 15 במאי 2010

מיקרוסופט נותנת חסות לסוויטצ'ר הישראלי

אחד המכשולים העיקריים העומדים בפני משתמשים ישראלים המעוניינים לעבור למק הוא חבילת אופיס. זו, איננה מותאמת בגרסה עברית למשתמש הישראלי על אף הפופולאריות הרבה שלה. הגרסה המקוונת לאופיס מבית מיקרוסופט תסיר את המכשול העיקרי בפני המשתמש הישראלי כבר בחודש הבא
אחת הסיבות העיקריות המונעות ממשתמשים התנסות במק בישראל נובעת מתוכנה פופולארית במיוחד של מיקרוסופט. חבילת אופיס היא כלי בסיסי שהצליח לייצר לעצמו מעמד של כמעט מונופול בשוק הישראלי. חלופות לאופיס ניתן למצוא ברשת בדמות תוכנות חינמיות וכאלו המותאמות למק אך מעניקות תמיכה עברית שרחוקה מלהיות מושלמת.

משתמשי המק בישראל מכירים מספר תחליפים לחבילת אופיס העברית בינהם: מלל, Open Office ו-NeoOffice, שתי האחרונות זמינות להורדה בחינם. על אף תמיכתן של כלל התוכנות החלופיות בעברית, מתקשות המתחרות להציג תמיכה טובה ומקיפה כמו זו הקיימת בחבילת אופיס. נוסף על כך, הצגתם של קבצים שנוצרו ונערכו באופיס איננה מופיעה באופן מושלם בתוכנות התומכות לרוב בפורמט הקבצים של מיקרוסופט.

הציפייה כי יבואנית מוצרי אפל בישראל, חברת איידיגיטל, תוביל לשינוי ותנסה לקדם חבילת אופיס עברית מבית מיקרוסופט עלו בתוהו. מהלך שכזה אגב, יכול היה לתרום בעיקר לה עצמה שכן השקת חבילת אופיס בתמיכה עברית מלאה עבור פלטפורמת המק היתה מעלה משמעותית את רף מכירות מחשבי המק בישראל.

מיקרוסופט נחלצת לעזרה
באופן מעט אירוני, הבשורה מגיעה דווקא מכיוונה של רדמונד. מי שעשויה להקפיץ את מכירות המק בישראל היא המתחרה הגדולה ביותר של אפל במהלך שצפוי להתרחש כבר בחודש הבא.

במהלך חודש יוני צפויה מיקרוסופט להשיק את חבילת אופיס 2010 בגרסתה המקוונת. חבילה זו תהיה זמינה לכולם ללא תשלום, באמצעות חיבור לרשת ותעניק תמיכה מלאה בעברית.

חבילת אופיס המקוונת, מכונה Office Web Apps והיא מגיעה בדמות גרסאות מקוונות לוורד, אקסל, פאורפוינט ו-OneNote. השירות יאפשר למשתמשים לעשות שימוש בקבצי אופיס באמצעות חיבור פשוט לדפדפן ואפילו לשתף אותם עם משתמשים אחרים. השירות החדש יתמוך בכל הדפדפנים המובילים בינהם פיירפוקס וספארי והוא יושק במקביל לחבילת אופיס 2010 באמצע החודש הבא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה