יום חמישי, 6 במאי 2010

האייפון הרביעי ממשיך לייצר שמועות

וידאו בהפרדה גבוהה, תמיכה בהעברת קבצים דרך אייטונז, ווידג'ט לשליטה על נגן המוזיקה, ונעילת מצב התצורה בדומה לאייפד. מי שחשב שחשיפת האייפון הבא על ידי גיזמודו תמנע את גל השמועות אודות השקת הדגם החדש, טעה
גרסת הבטא השלישית למערכת ההפעלה 4 שוחררה השבוע למפתחים ועימה עדכונים נוספים שהוטמעו בין רכיבי התוכנה. מפתחים שמיהרו לנתח את גרסתה האחרונה של מערכת ההפעלה כבר מצאו רמזים אודות המפרט העתידי של המכשיר החדש ושינויים שנוספו בין רכיבי התוכנה.

הממצא החשוב ביותר העולה מניתוח גרסת הבטא האחרונה הוא ללא ספק רזולוציית מסך המכשיר. סקירת המכשיר על ידי גיזמודו לא הצליחה להעלות דבר אודות נתון זה בעיקר בשל העובדה שאפל מיהרה למחוק ולנעול את המכשיר מרחוק. מפתחים שעברו על מאפייני הוידאו של מערכת ההפעלה גילו כי היא תומכת ברזולוציה של 1280X720. נתון זה מעלה גם את הסבירות כי שמו של המכשיר החדש אכן צפוי להיות Iphone HD (תצורת הוידאו של האייפון הנוכחי אגב עומדת על 640X480).

מידע נוסף, מבוסס מעט פחות, מתייחס להעברת קבצים למכשיר באמצעות אייטונז. פעולה זו איננה חדשה לחלוטין, היא כבר הופיעה בעבר עם נגני המוזיקה של החברה, אך מהלכים הקשורים ברובם לזכויות יוצרים מנעו מאפל לגבש מדיניות ברורה בנושא. הטמעת תמיכה שכזו תהפוך את האייפון לכלי קיבול לאחסון והעברת קבצים בין מכשירים, אופציה שניתן להפעיל גם כעת באמצעות התקנת תוכנות צד שלישי אך לא באופן רשמי.

תמיכה בווידג'טים באופן חלקי גם היא צפויה להגיע למערכת ההפעלה החדשה. שליטה על נגן המוזיקה תתאפשר באמצעות ממשק זמין יותר שיוצג בתחתית המסך.

שמועה רביעית ואחרונה מתייחסת לנעילת תצורת המסך בדומה למכשיר האייפד. מעט לפני השקתו של מכשיר האייפד החליטה אפל לבצע שינוי של הרגע האחרון כשהיא מחליפה את לחצן ההשתק במכשיר לכזה הנועל את תצורת המסך בכדי למנוע השפעה של חיישני התנועה למצב אופקי או מאוזן. פעולה דומה תתאפשר ככל הנראה גם על גבי האייפון החדש אך בתוצרה תוכנתית ולא חומרתית. מערכת ההפעלה צפויה לכלול אייקון קטן שיאפשר לנעול את המסך ולהסיר את השפעתם של החיישנים.

השקתה של מערכת ההפעלה 4 צפויה להתקיים במהלך הקיץ הקרוב וסביר שתגיע מובנת על גבי הדגם הבא של מכשיר האייפון.

אפל נוהגת לשחרר מספר גרסאות בטא לפני ההשקה הסופית של מערכת ההפעלה כשכל אחת מהן מוסיפה או משמיטה רכיבי תוכנה שונים. מאחר וכך כדאי לזכור כי גם רכיבים שהוספו בשלב זה בגרסת הבטא עשויים שלא להופיע בגרסה הסופית ולהפך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה