יום שני, 24 במאי 2010

משב רוח צונן: על כנס המפתחים הקרוב


בהודעה רשמית שהעבירה אפל לעיתונות הצהירה החברה כי ג'ובס ינחה את כנס המפתחים הקרוב. בצל ההדלפות הבלתי פוסקות אודות האייפון החדש ולמול המתחרה המתעצמת - גוגל, כנס המפתחים השנה נפתח באוירה צוננת במיוחד
הצהרה רשמית שפירסמה אפל הופכת את הידוע לפורמלי. ג'ובס ינחה גם השנה את כנס המפתחים שיתקיים בעוד שבועיים. במהלך הכנס צפוי ג'ובס להכריז על מכשיר ידוע לא פחות, האייפון הרביעי שמעטים הפרטים שאינם ידועים אודותיו בשלב זה.

כנס המפתחים הקרוב מתקיים מעט לאחר כנס שקיימה מי שהפכה לאחת ממתחרותיה הגדולות של החברה בשנים האחרונות - גוגל. בכנס שקיימה החברה ויחד עם השקתה של מערכת ההפעלה הסלולרית החדשה של גוגל: "פרויו", גרסתה החדשה והטרייה של אנדרואיד, נראה כי גוגל כבר סימנה את אפל כמטרה.

ג'ובס, כמיטב המסורת בשבועות האחרונים, כבר העביר תגובה אישית לאחד מהמיילים שנשלחו לו כשהוא מבטיח שהכנס לא יאכזב, אלא שנראה שעצם המענה של המנכ"ל על מייל שכזה מעידה על הבעייתיות מולה ניצבת אפל.

ההדלפות המאסיביות שחשפו שבועות מראש כל שבב ושבב של מכשיר האייפון העתידי הוציאו את כל האוויר מבלון ההפתעות של מנכ"ל החברה, שחלק ניכר מהטקטיקה השיווקית המוצלחת שלו נשענת עליה. העדכון האחרון של אנדרואיד אל גרסה 2.2 מובילה אינספור פיצ'רים חשובים ומעמידה אותה לראשונה כמתחרה אמיתית מול מערכת ההפעלה של האייפון.

למעשה, "פרויו" של גוגל מצליחה להתעלות בשלב זה על חלק ניכר מהמרכיבים החסרים אפילו בקושחת 4.0 לאייפון שטרם הושקה.

כנס המפתחים של אפל צפוי להפתח ב-7 ליוני בשעה 10:00 (שעון ארה"ב), או 20:00 (שעון ישראל), הכנס שימשך חמישה ימים צפוי לעסוק בעיקרו באייפון ושיאו בהצגת הדגם החדש של המכשיר. בניגוד לשנים הקודמות, הפעם נקודת הפתיחה בעייתית מעט עבור קופרטינו. ספק אם הדבר יפגע במכירות האייפון עם השקתו ואפל עדיין עשויה להפתיע אך השנה תאלץ החברה להתמודד לראשונה עם מספר היבטים שלא עמדו בפניה בשנים הקודמות. בהצלחה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה