יום חמישי, 15 באפריל 2010

העולם מסקר: ישראל מחרימה את האייפד


החלטת משרד התקשורת בארץ למנוע הכנסתו של האייפד לישראל תופסת כותרות גם בתקשורת הזרה. אל מספר אתרי חדשות מצטרף היום גם אתר הטכנולוגיה הפופולארי גיזמודו שמכנה את ההחלטה "פרמיטיבית". אתר אחר מציין כי יקחו חודשים עד שיבואנית מוצרי אפל בישראל תזכה לקבל את כל האישורים הנדרשים ממשרד התקשורת ומאפל
החלטתה של ישראל לאסור את יבוא האייפד ולהחרים את אלו שהחליטו להביאו אותו עימם ארצה עושה כותרות גם מעבר לים. לפני מספר ימים הורה משרד התקשורת לרשויות המכס להחרים מכשירי אייפד המובאים ארצה מאחר ואינם תואמים את התקן הישראלי. יש לציין כי הליך אישור תקנים למוצר חדש גורר לעיתים את איסור הכנסתו לארץ במשך זמן מה. אין כאן תקדים שלא היה כדוגמתו בעבר. אלא שבמקרה הנתון מדובר במכשיר פופולארי במיוחד שקרוב למיליון אנשים כבר רכשו אותו באחת המדינות המתקדמות בעולם. החלטתו של משרד התקשורת נומקה בטענה כי השימוש בקישוריות ה-WiFi של המכשיר גבוהה מידי וכי טרם עבר את הבדיקות המתאימות לאישורו.

אלו שרכשו את המכשיר בארה"ב טרם פירסום הצהרתו של משרד התקשורת נאלצו להפרד ממנו בזמן שנלקח למחסני המכס עד לקבלת האישורים המתאימים. קבלת המכשיר יחד עם אישורו תלווה בקנס המיועד לשמירת המכשיר במחסני המכס, כזה המצטבר על כל יום בו המכשיר לא מוחזר לבעליו.

הסיקור שהעניקה התקשורת הישראלית לעניין החרמתו של האייפד מתקשה להציג את רשויות המדינה באור חיובי, הסיקור העולמי מתקשה עוד יותר. מגוון אתרים פרסומו ביומיים האחרונים את החלטתה של ישראל לא לאפשר את יבואו של האייפד תחת הנימוק המפורט אודות קרינת המכשיר שהעניק משרד התקשורת. מידע שכזה הזוכה לסיקור נרחב גם בתקשורת הזרה מציג גם את אפל באור שלילי. באופן פרדוקסלי, האיסור שהחל במשרד התקשורת הישראלי עלול דווקא לתמרץ את אפל להתערב בעניין. טענות על קרינה גבוהה למכשיר ובחירתה של מדינה דמוקרטית למנוע הכנסתו אליה מעניק למוצר החדש גוון שלילי. השקתו הקרובה באירופה מהווה תזמון גרוע עוד יותר עבור אפל.

לבנתיים קמה לה קבוצת מחאה שמבקשת לרתום את הציבור למאבק כנגד החלטתו של משרד התקשורת. מנגד, מכריזה היום אפל באופן רשמי כי השקתו הבינלאומית של האייפד תדחה בחודש לאור הדרישה הגבוהה לרכישת המכשיר בארה"ב. האייפד, שצפוי היה להגיע בסוף החודש הנוכחי לתפוצה נרחבת מחוץ לארה"ב, יחל את מכירתו המוקדמת באירופה ב-10 למאי ויושק באופן רשמי רק בסוף חודש מאי.

3 תגובות:

  1. משרד התקשורת כנראה לא מבין בתקשורת

    למכשיר יש תקן אירופאי, על פי המסמכים המצורפים עם המכשיר. אפל לא מייצרת מכשירים שונים לאזורים שונים בעולם

    לכל אזרח מותר להכניס מחשב נייד לשימוש אישי ללא צורך באישור מיוחד, גם אם הוא לא עבר תקינה בארץ - הוראות המשרד מ 3 באפריל 2008

    זה יגמר בבית משפט

    השבמחק
  2. למה המכ"ס עם גרשיים? מכס היא מילה תיקנית בעברית ולא ראשי תיבות.

    השבמחק
  3. אתה צודק, זה נובע מהערה אחרת וויכוח קצר עם גורם אחר :) תוקן, תודה.

    השבמחק