יום שישי, 2 באפריל 2010

האפליקציות לאייפד יקרות יותר


נראה שלא רק גודלו של מסך האייפד מבדיל בינו לבין האייפון. מחירי האפליקציות של מחשב הלוח של אפל צפויים להיות יקרים מאלו הזמינים למכשיר הסלולרי
בתוך המולת האייפד האופפת אותנו בימים האחרונים קשה היה להבחין כי מחירי הספרים המוצעים למכשיר ומחירי האפליקציות לא יהיו אלו המוכרים לנו עד כה.
בזמן שחברות תוכנה גדולות החלו לגלות את הפוטנציאל הטמון בחנות האפליקציות של אפל גם תכסיסים זולים החלו למצוא דרכן אל החנות.

השימוש בשמות הקוד: HD ו- 3D הפכו זה מכבר לעילה מוצדקת למחיר מופקע. אין צורך להתאמץ הרבה בעבור הדרישה לגבות יותר כסף תמורת אפליקציות או תכנים. כל שיש לציין הוא כי התוכן תומך בטכנולוגיה החדשה בכדי לנקוב במחיר גבוה בהרבה.
בזמן שבארה"ב טלויזיות התומכות ב-HD הפסיקו להוות עילה להעלאת מחיר, מאחר והפכו לחצי סטנדרט הציפו לאחרונה טלויזיות ה-3D את השוק המקומי.

מבט חטוף בחנות האפליקציות של אפל המציעה ישומים למכשיר האייפד החדש מגלה שני דברים בולטים: המחיר גבוה במיוחד ביחס לאפליקציות המיועדות לאייפון (התירוץ כי עבודת הפיתוח עבור אפליקציות לאייפד מסובכת יותר מגוכחת) ושם הקוד HD נמצא בכל פינה. מה שחצוף מעט יותר הוא שאת מרבית האפליקציות לאייפד תכירו מהאייפון. יתכן וכבר רכשתן אותן עבור האייפון ותאלצו לרכוש אותן שוב עבור תמיכה במכשיר החדש. האייפד אמנם יריץ אפליקציות שנרכשו עבור האייפון אך אם תרצו לנצל את גודל המסך ולרכוש גרסה מותאמת יותר לאייפד, תאלצו לשלם שוב, והרבה יותר.

האייפד ייצא אל השוק בעוד שעות אחדות ולכן קשה לומר אם המחירים הקיימים טרם השקתו מרמזים על המציאות ביום שאחרי. אולי כדאי להזכיר למפתחים שדווקא האפליקציות הזולות יותר עבור האייפון, נכון להיום, הובילו לרווח גדול יותר עבור המפתחים. ובאופן כללי, כשנתקלים במילים HD או 3D מומלץ להחליף את ההתלהבות בחשדנות.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה