יום שבת, 3 באפריל 2010

האייפד הושק רשמית


לאחר חודשים ארוכים של המולה תקשורתית ושנים של שמועות המלוות את כנסי אפל, השיקה היום החברה את מחשב הלוח המדובר שלה בארה"ב. ההשקה הבינלאומית צפויה להתקיים ככל הנראה ב-24 לאפריל, אפל טרם אישרה מועד זה
שנים של ציפייה וחודשיים של המתנה הגיעו אל קיצם היום בשעה 9:00 שעון ניו יורק (16:00 שעון ישראל) כשאפל פתחה את שערי חנויות הריטייל שלה בארה"ב מלווה ביותר מ-600 חנויות הרשת בסט ביי והחלה למכור את מכשיר האייפד.
אלו שרכשו את המכשיר מוקדם יותר במהלך המכירה המוקדמת התבקשו להגיע לחנויות הריטייל של אפל הפרוסות בארה"ב על מנת לקבל את המכשיר שרכשו. עם זאת, לקוחות שיתמהמהו ויגיעו לאחר השעה 15:00 יאבדו את המכשיר הנחשק שימכר ללקוח הראשון שיגיע לחנות.

מכשיר האייפד של אפל הוכרז במהלך כנס שקיימה החברה בינואר השנה ומכירתו המוקדמת החלה באמצע חודש מרץ. נכון לשלב זה מוכרת אפל רק את דגם ה-wifi של המכשיר, הדגם הנוסף התומך בקישוריות סלולרית צפוי להגיע אל השוק רק במהלך סוף חודש אפריל. השקתו הבינלאומית של המכשיר צפויה להגיע למדינות נוספות ב-24 לחודש, מידע שטרם אושר על ידי אפל.

בימים האחרונים נערכה אפל לקראת השקתו של האייפד כשהיא מעלה את חנות הספרים וחנות האפליקציות לאוויר, מעדכנת את תוכנת אייטונז לגרסה 9.1, מתאימה את שירות Mobile Me למכשיר ומעלה רשימת אתרים התומכים בתצורת המכשיר.
את סיום ההערכות חתמה אפל אתמול כשהעלתה מספר סרטוני הדגמה המציגים את פעולותיו השונות של האייפד.
היום, מעט לפני ההשקה, שינתה אפל את אתר הכניסה שלה באינטרנט והצהירה: Ipad is here.

הערכות המבוססות על נתוני המספרים הסיראלים שניתנו לרוכשים במסגרת המכירה המוקדמת של המכשיר מלמדות שאפל מכרה במהלכה קרוב לחצי מיליון מכשירים, מתוכם כ-120 אלף רק ביום המכירה הראשון.

ומה בנוגע לישראל?
האייפד צפוי להגיע במהלך סוף החודש הנוכחי למספר מדינות נוספות בעולם, ספק אם ישראל נמנת על אחת מהן. ישראלים שרכשו את המכשיר בארה"ב מעידים כי הוא תומך בתצוגת השפה העברית על גביו אך לא מכיל תמיכה מלאה הכוללת מקלדת או ממשק עברי. מוקדם מידי להעריך מתי צפוי המכשיר להגיע לישראל באופן רשמי. יבואנית מוצרי אפל בישראל, חברת איידיגיטל טרם פירסמה פרטים אודות השקת המכשיר בארץ.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה