יום שבת, 23 באוקטובר 2010

הצהרת כוונות: רכיב הפלאש מחוץ למחשבי המק

החל מהשבוע מחשבי מק חדשים לא יגיעו יחד עם רכיב פלאש מובנה מהקופסא. אפל מציעה למשתמשיה לגשת במידת הצורך לאתר הרשמי של אדובי ולהוריד גרסת פלאש משם
לא מדובר עוד במערכת יחסים רעועה אלא בהצהרת כוונות. אפל לא מעוניינת בתמיכה ברכיב הפלאש ומבהירה כי איננה רואה בו כמאפיין מהותי בעולם המחשוב של היום, אלא ברכיב אלטרנטיבי שאינו מיועד לכלל המשתמשים.

אחרי שהובילה קו ברור במכשירי ה-iOS מרחיבה אפל את המדיניות גם אל מחשבי המק. מערכת ההפעלה הניידת של החברה איננה מעניקה תמיכה ברכיב הפלאש של אדובי מימיה הראשונים. אפל כבר הצהירה בעבר כי מבחינתה מדובר בטכנולוגיה ישנה הגוזלת משאבים רבים, איננה מותאמת כהלכה ובלתי רלוונטית יותר לשוק הטכנולוגי הנוכחי.

רוכשים חדשים של מחשבי המקבוק אייר שהניחו את ידיהם על המחשב שהושק רק לפני שלושה ימים דיווחו כי המחשב איננו מגיע עם רכיב הפלאש מובנה במערכת ההפעלה. מאוחר יותר התרחבו הדיווחים לרוכשי מחשבים נוספים, מגובים בהצהרה רשמית של אפל באתר החברה המציין כי אפל לא תתקין יותר פלאש בכלל המחשבים החדשים מתוצרתה.

"אנו שמחים להמשיך ולתמוך בפלאש על גבי המק. הדרך הטובה ביותר עבור משתמשים לזכות בגרסה המעודכנת והבטוחה ביותר, תהיה להוריד אותה ישירות מאדובי". כך לפי הצהרתה הדיפולמטית של אפל באותו עניין.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה