יום שלישי, 5 באוקטובר 2010

אפל ומיקרוסופט, עטרה ליושנה

הפסקת האש בין מיקרוסופט לאפל מגיעה לסיומה. מבטי החיזור שאפיינו את השתיים בחודשים האחרונים מפנים מקום לגווני מלחמה. קופרטינו ורדמונד, חזרה לשגרה
הקרב הניטש בין ענקיות הטכנולוגיה המיתולוגיות הונח בחודשים האחרונים בצד לשם מטרה נעלה במיוחד: גוגל. בתוך מספר שנים הצליחה ענקית החיפוש להרגיז את מיקרוסופט ואפל באופן סימולטני כמעט מעורר השראה. כניסתה של גוגל אל שוק הסמארטפונים הוציא את קופרטינו משלוותה, דפדפן כרום שמטפס במהירות אל ראש הטבלה גרם לצניחתו של אקספלורר וכעת גם הטלויזיה הביתית נמצאת על הכוונת.

מיקרוסופט ואפל שמצאו עצמן תחת מתקפה מוצלחת במיוחד החליטו להניח את הנשק בצד, הסירו את הקמפיינים המבזים האחת את השנייה, הגדילו את שיתוף הפעולה והתאימות בין המערכות והחלו אף להטמיע שירותים ורכיבים מתחרים.

ירח הדבש שכלל בעיקר פעולות מבוססות אמון, יצר קירבה בלתי פורמלית בין השתיים במלחמתן במתחרה החדשה. גוגל שהחלה את דרכה יד ביד עם אפל המשיכה במסעה לכבוש את העולם כשהיא מעמיקה את הפער בין החברות והופכת אותן באחת למתחרות הגדול בשוק.

חזרה לשגרה
במהלך השבועות הקרובים צפוייה מיקרוסופט להשיק באופן רשמי את מערכת ההפעלה Windows Phone 7. על רקע דעיכתה של המלכה הבלתי מעורערת: סימביאן, הצהירו לאחרונה מספר חברות מובילות בשוק הסלולר כי הן תחשופנה בקרוב סלולרים העושים שימוש במערכת ההפעלה החדשה.

מינויו החדש של מנכ"ל נוקיה אף הוא מוביל לאינספור ספקולציות ובראשן זו המתייחסת להטמעתה של מערכת ההפעלה של מיקרוסופט לצד זו הביתית: Meego, בסדרת המכשירים העתידית.

מצבה העגום של נוקיה מכריח את הענקית הפינית להניח את הגאווה בצד ולשקול שיתופי פעולה עם פלטפורמות מתחרות, קורות חייו של המנכ"ל החדש מטילות אור על כיוון אפשרי.

ואם לא דיי בכך, הציצו שוב בתמונה המופיעה בראש הדברים ואשר מקורה באחד מהקניונים הפזורים בארה"ב מהימים האחרונים. חנויות הריטייל החדשות של מיקרוסופט ושורת מהלכים נוספים מעידים אמנם על רף חדשנות נמוך מצד רדמונד אך על מוקדי חיכוך שנועדו להתלהט.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה