יום רביעי, 20 באוקטובר 2010

סיכום אירוע המק של אפל

באופן כמעט מדוייק קלעו מרבית השמועות שנפוצו בימים האחרונים אל ההשקות שהציגה אפל במהלך כנס המק שנערך הערב. את עיקר תשומת הלב הצליח לגנוב המקבוק אייר. שנה וחצי של התעלמות יצרו ציפייה שהגיעה לכדי מיצוי בשני דגמים מעוצבים להפליא ונגישים יותר מתמיד
כנס המק שנערך היום (ד') בסן פרנסיסקו הציג שורה של השקות צפויות מראש, אך לא מאכזבות. אפל, כדרכה, יצרה מתח והחלה עם החלק התוכנתי והפחות מעניין: הצגתה של חבילת התוכנות iLife. זו, המכילה מספר תוכנות המגיעות עם כל רכישה טריה של מחשבי המק עברה רענון קל. אפל בחרה להתייחס לשורת חידושים הפונים למשתמש הפשוט ואשר מציגים בעיקר ביצועים שמצטלמים נהדר: בניית טריילרים לסרטים בייתים, מצגות מובנות עבור תמונות ב-iPhoto וכלי משופר למערך לימוד נגינה באמצעות GarageBand.

את חלקו השני והקצר של הערב פינתה אפל לשירות שיחות הוידאו (FaceTime). השירות החדש שהושק לראשונה עם דגם האייפון הרביעי נחת גם באייפוד טאצ' בדגמו האחרון. הערב הרחיבה אפל את היריעה והובילה את שיחות הוידאו גם אל כלל מחשבי המק כשהיא מציעה כלי המאפשר סנכרון בין כלל המכשירים והזמין להורדה כבר כעת בגרסת בטא.

"המנה העיקרית" כפי שהוצגה (והוגשה) על ידי ג'ובס היתה הכרזה על מערכת ההפעלה החדשה והמלכותית: "Lion". משפחת החתולים הגיעה לכלל מיצוי וכעת הגיע תורו של המלך. האירוע כלל הצצה קלה במיוחד אל מספר רכיבים שיוטמעו במערכת החדשה. העיקרי שבחידושים מכונה "Mission Control" והוא מהווה מעיין אינטגרציה של Spaces, אקספוזה והדש בורד כשהוא נשלט בצורה אינטואיטיבית על ידי מחוות מגע שונות ומציע שליטה גרפית בכלל החלונות העושים שימוש במערכת באופן פעיל. Lion תושק כבר בקיץ הקרוב וצפויה להכיל מספר רב של חידושים שטרם הוצגו על ידי החברה.

לומדת ומייבאת מ-iOS
עדכון נוסף ומשמעותי במיוחד היא הגעתה של חנות האפליקציות של אפל אל מחשבי המק. בעוד כשלושה חודשים תנחת חנות אפליקציות ייעודית למק שתציע למפתחים פלטפורמה כמעט זהה לזו המוכרת להם מ-iOS. ממשק המשתמש עבור Osx מזכיר מאוד את זה שמוכר לנו מהאייפון, האייפוד והאייפד ותומך במספר חלונות, ספריות והתקנות מהירות ופשוטות של אפליקציות.

ולבסוף, המקבוק אייר. סמל הסטטוס שחשפה אפל לפני כמה שנים הפך למכשיר נגיש יותר, אם כי ספק אם משתלם למשתמש הממוצע. המעבר אל זכרונות הפלאש הוביל אמנם לירידה משמעותית במחיר, אך לירידה כמעט זהה גם בנפח האחסון. אחרי שנפרדה מהכונן האופטי, נוטשת עתה אפל גם את הכונן הקשיח. נפח אחסון של 64GB או 128GB נחשב לקטן יחסית, אך המגמה המוגברת של מעבר אל שירותי ענן הופכת את הנפח לרלוונטי הרבה פחות. שני הדגמים החדשים מציגים ירידה משמעותית במחיר ומציעים תצורת "13.3 או "11.6. המכשיר זמין כבר כעת לרכישה בחנויות הריטייל של החברה במחיר התחלתי של 999 דולרים לדגם הבסיסי והקטן.

מה לא היה באירוע? מועד עדכון מערכת ההפעלה iOS אל גרסת 4.2 נותר בגדר תעלומה, אפל התעלמה באלגנטיות מכל אזכור אודותיה, גם עדכונם של יתר המחשבים הנישאים לא באמת התקיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה