יום שני, 18 באוקטובר 2010

ג'ובס נגד השמועות: "אין כוונה להקטין את מסך האייפד"

באופן חריג למדי, הגיב סטיב ג'ובס לגל השמועות הנוכחי המתייחס לדגם קטן יותר עבור האייפד. בנוגע לדיווחים השונים המתייחסים למקבוק אייר ולהשקתו באירוע הקרוב, בחר שלא להתייחס
מעטים המקרים בהם מנכ"ל אפל בוחר להגיב לשמועות או להעניק את קוויו המנחים לגבי מוצרים שטרם הושקו. באופן חריג במיוחד ציין ג'ובס כי אייפד בגודל "7 איננו עומד בשלבי פיתוח וכי אין כוונה לשנות את גודל המסך הנוכחי: "אם תניחו את האייפד במצב אופקי ותורידו במרכזו קו אנכי החוצה אותו תקבלו מסך בגודל "7, הוא קטן מידי. ישנם גבולות ברורים לעד כמה קרוב אלמנטים יכולים להופיע על גבי המסך לפני שמשתמשים לא יוכלו לגעת בהם באופן מדוייק. אנו מאמינים שמסך בגודל "10 הוא המינימום שמאפשר זאת".

את הדברים ציין ג'ובס במהלך כנס שהציג את נתוני הרבעון הרביעי של אפל ובמהלכו התייחס למספר נושאים. שמועות אודות דגם חדש עבור האייפד בגודל "7 נפוצו לפני מספר חודשים וגובו אף בתמונות. הספקולציות המתייחסות לגודל המוקטן של האייפד החדש זכו לגל התעניינות בעיקר לאור השקתם של מספר מחשבי לוח חדשים. מרבית הטבלטים החדשים שהוצגו לאחרונה, חשפו מסך בגודל קטן משמעותית מזה של האייפד ותצורת ה-"7 אומצה על ידי יצרניות רבות בתעשייה.

אף על פי כן כדאי לזכור שבחודשים האחרונים ובעקבות הצריכה הגוברת של מסכי המגע, סובלת התעשיה ממלאי הולך ואוזל של מסכים שאינו עומד בקו מקביל לביקוש היצרני. מצב שכזה מוביל חלק ניכר מהחברות למצוא פתרונות בדמותם של מסכים קטנים וזולים יותר: אילוץ הקשור להליכי היצור בלבד ואינם נובעים מאינטרס הפיתוח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה