יום שישי, 15 באוקטובר 2010

סקייפ 5 ואוטוקאד: גרסאות המק

אחרי העדרות בת 18 שנים חוזרת תוכנת אוטוקאד למק. מוצעת לתקופת ניסיון של 30 יום ולרכישה תמורת 3995 דולרים בלבד. תוכנה אחרת, מקצועית מעט פחות וזולה הרבה פחות: סקייפ, תזכה בקרוב לעדכון גרסה משמעותי שיציע צמצום פערים מול הגרסה המקבילה לחלונות
במשך שנים ארוכות אימצה קהילת העיצוב את מחשבי המק בשל היכולות הגרפיות החזקות ולא פחות מכך העיצוב של המחשבים עצמם. הצלחתם של מחשבי המקינטוש בתחילת שנות ה-90 הובילה להתייחסות מוגברת של מפתחות התוכנה שהקדישו מאמצים רבים ליצירת תאימות למחשבי המק.

אלא שאז נקלעה אפל לקשיים, חזרתו של ג'ובס לחברה בשנת 1996 הגיעה על רקע של משבר ואובדן דרך. ג'ובס השיב אמנם את החברה אל קו המסלול אך שנים ארוכות יעברו עד שמחשבי המק יחזירו לעצמם את נתח השוק האבוד. רף מכירות מחשבי המק הגבוה מובל בימים אלה על רקע הצלחתם של מכשירים אחרים, זולים יותר, אשר מוכרת אפל ואשר חושפים משתמשים רבים אל מוצרי המחשוב של החברה.

נתח השוק הגדל מוביל באופן טבעי אל התעניינותם של מפתחות התוכנה. לצד השקות תוכנה המקבילות או קרובות לאלו של מוצרים המגיעים לסביבת ה-PC, מגיעות לאחרונה גם תוכנות שנעדרו ממחשבי המק שנים ארוכות.

גרסת אוטוקאד החדשה שהותאמה למק מעניקה את כלל הפיצ'רים הקיימים בגרסה המקבילה לחלונות כמו גם תמיכה מלאה במשטחי המגע של מחשבי המק והיא זמינה לרכישה בתנאים שונים עבור מוסדות, סטודנטים וחברות העוסקות בתחום הגרפי המקצועי.



סקייפ 5.0
לפני מספר ימים השיקה סקייפ גרסה חדשה עבור חלונות. עדכון התוכנה האחרון מעניק שיפורים רבים ובינהם שיחות ועידה בוידאו ואינטגרציה מובנת עם פייסבוק. בשלב זה הגרסה החדשה זמינה להורדה עבור חלונות בלבד, אבל בסקייפ מבטיחים כי גרסה חדשה המותאמת למק תשוחרר אף היא בקרוב מאוד.

באותה גזרה, שבוע שעבר השיקה סקייפ גרסה המותאמת לאנדרואיד, חודשים ארוכים אחרי השקתה של גרסה המותאמת לאייפון. אף על פי כן, החברה טרם הציגה גרסה עבור מכשיר האייפד וגרסת האייפון הקיימת טרם הותאמה לשימוש במצלמה הקדמית של הדגם החדש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה