יום ראשון, 29 באוגוסט 2010

תחביב מהפכני

מה שכונה על ידי מנכ"ל אפל "תחביב" עשוי להוביל מהפכה של ממש בחזית הסלון הביתי. גוגל כבר סימנה את המטרה לפני מספר חודשים אבל לאפל יש את אייטונז והסכמים עם חברות ההפקה המובילות בעולם. האם יהפוך המכשיר הכושל של אפל למבשר המהפכה שבדרך?
אירוע המדיה השנתי של אפל צפוי להתמקד השנה בדיוק כמו בחמש השנים האחרונות בליין הנגנים הפופולארי שמאבד עם הזמן את תהילתו לטובת אחיו הסלולרים. בניגוד לאינספור ההדלפות המתוקשרות שליוו את המוצרים האחרונים של אפל, הפעם זוכה החברה למעטה סודיות קפדני שטרם נפרץ, זאת כמובן, בהנחה והמכשיר אכן קיים.

הזמנתה של אפל לאירוע לא מותירה ספק, אם אכן מתכוונת אפל להציג את מכשיר ה-iTV בכנס הקרוב היא מעוניינת לחזור ולהפתיע, להשיב לעצמה את המרכיב שנגזל ממנה באכזריות על ידי גיזמודו יחד עם חשיפתו של האייפון הרביעי חודשיים לפני הצגתו על ידי החברה.

מלווה בבאזז שלילי המיוחס לבעיית האנטנה שיצאה לחלוטין מכל פרופורציה אפשרית זקוקה אפל לאור זרקורים חיובי. מכשיר חדש ומהפכני עם תג מחיר נמוך יכול להוות במקרה זה מתכון בטוח להצלחה. גם התיזמון, שבועות ספורים לפני פתיחת תקופת החגים עשוי לתרום משמעותית להצלחתו השיווקית של המכשיר החדש.

מרחב חדש לאפסטור
שמועות המתייחסות לשילובה של מערכת ההפעלה הניידת של אפל, iOS, עם מכשיר ה- Apple TV הובילו רבים לתהות כיצד מהלך שכזה עשוי להועיל למכשיר החדש. את הסקפטים ניתן להפנות אל אפליקציות ישראליות דוגמאת מאקו וחדשות ערוץ 2 המעניקות תכנים בצפייה ישירה באמצעות מכשיר האייפון, כמו גם אל נטפליקס האמריקנית שמדורגת בימים אלו במקום הראשון באפסטור, יום לאחר שהופיעה לראשונה בחנות האפליקציות.

הגעתה של iOS אל הטלויזיה הביתית עשויה להוביל אינספור חברות וגופים מסחריים ישירות אל הטלויזיה הביתית כשהם מאפשרים בניית ממשקים נוחים ופשוטים לצפייה ישירה ללא צורך בתיווכן של חברות הכבלים או הלווין.

במובן זה יכולה אפל לגזור קופון גם על קונסולות המשחקים, טלויזיה התומכת באפליקציות יכולה להציג גם משחקים וגם כלים שימושיים העושים שימוש יעיל בקישוריות ה-WiFi.

זריקת עידוד ליו-טיוב
הפוטנציאל שבהצגת תכנים הזמינים באינטרנט על מסך הטלויזיה יכולה לתרום באופן ניכר דווקא למתחרתה הגדולה של אפל בימים אלו, גוגל. יצירת אפליקצייה בעלת ממשק נוח וייחודי עשויה להטמיע את אתר הוידאו של גוגל בסלון הביתי באופן מושלם. בנוסף ליו-טיוב, גם אתרי וידאו אחרים המציעים את מרכולתם ברשת יוכלו להנות מפלטפורמה נוספת שתעניק להם זריקת עידוד משמעותית.

סנכרון עם האייפון, האייפוד והאייפד
שילובה של מערכת ההפעלה iOS עשויה לייצר סנכרון מושלם בין כלל המכשירים המוצעים על ידי אפל כבר בשלב זה. אפליקציית Remote שהופיעה באפסטור כבר בימיה הראשונים הציגה כלי אינטואיטיבי לשליטה על אייטונז, כלי דומה יכול להפוך את האייפון, האייפוד והאייפד לשלטים חכמים ומתוחכמים שיודעים להתממשק ולהסתנכרן עם הטלויזיה. הרחבה של אפשרויות אלו באמצעות אפליקציות מאוחרות יותר שיגיעו על ידי מפתחים לאפסטור יכולה להעצים את חווית השליטה על הטלויזיה ולייצר פלטפורמות מרחיקות לכת.

חזית פרסום חדשה
השקתו של שירות iAD המעניק לאפל ולמפתחים רווחי פרסום עשוי לזכות למרחב חדש ונוסף, שילובם של אפליקציות במכשיר הטלויזיה עשוי להעניק לאפל מקום נוסף להציג פרסומות ולגזור רווחים.
בדברים שנשא ג'ובס לא מכבר, התייחס מנכ"ל החברה למכשיר ה-Apple TV וטען כי טרם נמצאה נוסחה מתאימה בעבורו. משכך ציין ג'ובס: "אנו בוחרים להתייחס אל ה-Apple TV כאל תחביב". ביום רביעי הקרוב עשויה אפל להציג מודל חדשני לדרך בה אנו צורכים תכנים באמצעות מכשיר הטלויזיה, אלא שבדיוק באותו אופן יכולה החברה גם להפריך ידיעה עקשנית על מכשיר דמיוני שנולד ונקבר בשמועות.

תגובה 1:

  1. זה מעניין שאני קורא כתבה בשנת 2012 ולראות איך אנשים חזו דברים בשנת 2012

    השבמחק