יום רביעי, 18 באוגוסט 2010

מכה לפלאש: HBO ו-Vimeo יותאמו לאייפד

קריאת התיגר של אפל על רכיב הפלאש ידעה בעיקר עליות ברף המתיחות בין שתי החברות. הפופולאריות של האייפד עושה את שלה וסוחפת חברות מובילות בתחום תכני הוידאו לייצר תאימות גם עבור תקנים אחרים. אחרי יו-טיוב, מצטרפת ענקית הוידאו Vimeo וחברת ההפקה HBO האמריקנית להתאמת תקנים לאייפד
בדברים שנשא מנכ"ל חברת אדובי במהלך שבוע שעבר ציין האחרון כי חברת אדובי הניחה בצד את היחסים העויינים מול אפל והמשיכה הלאה. השלב האחרון בפרידה אם תרצו, מיד לאחר האבל והכעס מגיעה ההשלמה.

התעקשותה של אפל לא להעניק תמיכה למוצרי ה-iOS ברכיב הפלאש של אדובי עברה תהפוכות רבות עד שסטיב ג'ובס הצהיר באופן שאינו משתמע לשתי פנים שמבחינתה של אפל תקן הפלאש מסורבל וארכאי, כזה שיועד לעידן המחשוב הקודם, נטול מסכי המגע.

אפל מעוניינת להמשיך הלאה וכדרכה המסורתית מהלכיה נעשים לעיתים באופן נחרץ ובלתי מתפשר. אין תמיכה חלקית בתקנים ישנים, אין תמיכה לצד תקנים ישנים - יש תקן חדש, אחד ויחיד והאחרים נותרים מאחור.

השבוע זוכה אפל לשתי שחקניות חיזוק משמעותיות בתחום הוידאו המגבות את מהלך התקנים שהובילה החברה. הראשונה, חברת ההפקה האמריקנית HBO הנחשבת לאחת המובילות בשוק המקומי והבינלאומי כשהיא אחראית בין היתר לסדרות מצליחות כמו: סקס והעיר הגדולה, עמוק באדמה והסופרנוס. מי שמעוניין לצרוך את התכנים של HBO באמצעות האייפד יכול לעשות זאת כבר כעת באמצעות ספקיות משנה. תמיכה מלאה מצד החברה תגיע אל המכשיר בתוך כחצי שנה באמצעות שירות הזרמת וידאו למכשיר.

מי שכבר ביצעה את המעבר ומציגה את תכניה מהיום בפורמט HTML 5 היא Vimeo שמעניקה מעתה אפשרות לצפות בתכני הוידאו שלה על גבי מכשירי האייפון, הטאצ' והאייפד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה