יום שבת, 7 באוגוסט 2010

שיחות וידאו, לא רק לאייפון

אירוע המוזיקה של אפל המתקיים בשנים האחרונות בחודש ספטמבר מעורר כבר כעת את גל השמועות המסורתי. בדיקה של גרסת הבטא האחרונה שהפיצה אפל במהלך השבוע הקודם לא מותירה מקום לספק: FaceTime יתרחב בהדרגה למכשירי האייפוד והאייפד
בשבועות ובימים האחרונים קשה להמנע משמועות המתייחסות לכנס אפל הקרוב הצפוי ככל הנראה להתקיים במהלך חודש ספטמבר. השימוש במילים "ככל הנראה" איננו מקרי, גם על מועד הכנס כבר נפוצו שמועות המתייחסות להקדמתו לאמצע חודש אוגוסט. אם נדייק מעט יותר, יתכן ובין התאריכים ה-14 ל-17 לחודש הנוכחי.

מהלך שכזה איננו אופייני לאפל אך יתקבל בהבנה. החברה נפגעה תדמיתית מפרשיית האנטנה שליוותה את השקתו של האייפון הרביעי ומנסה להחזיר לעצמה את הבאזז החיובי. הצגת מוצרים חדשים המלווים בסיקור נרחב ורחש יסיטו מעט את ההמולה מהבאזז השלילי אל כיוון אחר וחיובי מעט יותר. אפל ללא ספק זקוקה לכך כעת.

מועד הכנס הוא רק אחד מתוך מגוון המרכיבים השייכים לאירוע שכולם נהנים מתנועת שמועות ערה ורוחשת. עדכון ליין המקבוק אייר והורדת תג המחיר, עיצוב חדש לאייפוד נאנו, הפיכתה של אייטונז למקוונת, דגם חדש לאייפד, דגם חדש ל-Apple Tv, דגם חדש לאייפוד שאפל ועוד הם רק חלק מהשמועות שנתקלנו בהם בימים האחרונים.

שיחות הוידאו מגיעות לאייפוד ולאייפד
שמועה אחת שכבר זכתה לביסוס אמפירי וסביר שכן נראה בכנס הקרוב היא התרחבותו של שירות FaceTime אל מכשירים נוספים מלבד האייפון.

מהלך שכזה דורש כאמור, הטמעת מצלמה קדמית במכשירים שכרגע אינם נהנים מכזו. שינוי חומרתי רלוונטי נראה ככל הנראה בשבועות הקרובים מגיע אל מכשיר האייפוד טאצ'. בלתי נמנע כי עדכון שכזה יגיע גם אל האייפד, אך האם בשלב מוקדם יותר משחשבנו?

בדיקה שנערכה בעדכון הבטא האחרון למערכת ההפעלה iOS מגלה ששירות FaceTime מקבל עדכון המעניק לו זיהוי לא רק באמצעות מספר טלפון אלא גם באמצעות כתובת מייל. עדכון שכזה מאפשר למכשירים שאינם עושים שימוש ברשת סלולרית להתממשק לשירות החדש.

בין אם באמצע החודש הנוכחי, או במהלך תחילת החודש הבא, כנס אפל הקרוב צפוי לחשוף את תאריך ההשקה של iOS 4 עבור מכשירי האייפד ואיתו פרטים על ההשקות הבינלאומיות הקרובות ובינהן ישראל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה