יום ראשון, 15 באוגוסט 2010

מרגל תעשייתי נוסח קופרטינו

קנאותה של אפל לחסיון מוצריה הפכה למכרה של זהב עבור אחד ממנהליה הבכירים. ביום שישי האחרון נעצר מי ששימש בעבר כמנהל האספקה הגלובלית של החברה לאחר שקיבל שוחד ממספר חברות שונות תמורת מידע פנימי השייך לאפל
אם תהיתם כיצד חברות המייצרות אביזרים ייעודים למכשירי האייפון והאייפד ידעו באופן מדוייק את המפרט הטכני של מוצרים עתידיים ימים ושבועות טרם הצגתם הרשמית, יש לנו מענה אפשרי.

פול שין דווין (37) ששימש בין היתר כמנהל פרוייקטים בתחום האייפוד באפל נעצר ביום שישי האחרון כשהוא מואשם בלקיחת שוחד בשווי מוערך של כמיליון דולרים אותו קיבל מלפחות שש יצרניות אביזרים נלווים למכשירי האייפון והאייפוד תמורת מידע מוקדם שהעביר להן המתייחס למוצרים העומדים בפיתוח במעבדותיה של אפל.

שיתוף פעולה בין המשטרה הפדרלית וה-IRS האמריקנים הובילו מוקדם יותר לחשיפתם של מספר חשבונות בנק זרים על שם אשתו של דווין ואשר שימשו למעבר כספים מחברות שונות עבור מידע פנימי השייך לאפל. המידע שסיפק דווין העניק לחברות השונות יתרון במשא ומתן שקיימו עם אפל כשחתמו על חוזים השייכים לשימוש ותאימות ואשרות לאספקת מוצרים המשוייכים לחברה.

שמות החברות מהן קיבל דווין כספי שוחד לא נחשפו אך צויין כי מקורן בסין, טיוואן, סינגפור ודרום קוריאה.

אפל עצמה לא נשארה חייבת ובמקביל להליך הפלילי הגישה תביעה אזרחית המיוחסת לקבלת שוחד והעברת מידע פנימי בסך מיליון דולרים כנגד דווין.

מלשכת הדובר של אפל נמסר ביחס לפרשה: "אפל מחוייבת לסטנדרטים האתיים הגבוהים ביותר בדרך שבה היא בוחרת לקיים את ההתנהלות העסקית שלה. יש לנו סובלנות אפסית להתנהגות בלתי הוגנת בתוך ומחוץ לחברה".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה