יום חמישי, 5 באוגוסט 2010

חדש בבאג: אייפד עם עברית חלקית במחיר מופקע

החלטתה של רשת באג למהר ולשווק את האייפד בישראל ללא אישור רשמי מאפל, יוצרת עסקה מפוקפקת במיוחד. בעבור מכשיר שנמכר כבר חודשים בישראל תמורת 2500 ש"ח תאלצו להפרד מ-3800 ש"ח בעבור רכישת הדגם הבסיסי
לפני ימים אחדים הגיע מכשיר האייפד להשקה בסבב מדינות נוסף כשישראל עדיין נעדרת מהרשימה. דיווחים שונים מתייחסים להגעתו של האייפד לישראל באופן רשמי כבר במהלך הסתיו הקרוב, יתכן ואפילו בספטמבר. השקה רשמית של המכשיר מטעם אפל, תעניק גם לוקליזציה עבורו, כזו שתטמיע תמיכה מלאה בעברית הכוללת מקלדת מלאה בדומה לזו הקיימת על גבי מכשיר האייפון.

אלו המעוניינים לרכוש את האייפד בישראל ולוותר על לוקליזציה מוזמנים לעשות זאת דרך חברות המבצעות ייבוא אישי תמורת מחיר ממוצע של כ-2500 ש"ח. רכישה שכזו הפכה זמינה ימים בודדים לאחר השקתו של המכשיר בארה"ב, הפסיקה עם פרסום החלטת משרד התקשורת למנוע הכנסתו לישראל ושבה מיד לאחר מכן.

כעת הצטרפה באג למעגל המשווקים הישראלים של מכשיר האייפד. בשלב זה אף אחד מהמשווקים בישראל לא זכה לאישור רשמי מצד אפל, מהלך שמייקר את המכשיר ומונע ממנו תאימות מושלמת לשוק המקומי.

מקלדת בעברית ניתן למצוא באמצעות אפליקצייה, פרי פיתוחו של תום ציקל, אך זו זמינה תמורת תשלום ומציעה פתרון חלקי בלבד לתמיכת העברית במכשיר.

העסקה שמציעה באג היא הכל חוץ ממשתלמת: מכשיר במחיר מופקע, חוסר תאימות ותמיכה ואחריות המוטלים בספק. אף על פי כן, הבאזז שסביב מכשיר האייפד זיכה את המשווקת הישראלית בפרסום רב סביב השקתו הראשונית של המכשיר בישראל. כקמפיין פרסומי, יתכן והמטרה הושגה.

תגובה 1:

  1. אולי מחיר מופקע, אבל אני משער שהם רוצים לגרוף רווחים עד שאידיגיטל יביאו את המכשיר לארץ.
    אבל אני שמח לשמוע שאידיגיטל לא תהייה האופציה היחידה לקניה וזה אומר תחרות. אולי נראה סוף סוף מחירים נורמאליים כשתהייה תחרות.

    השבמחק