יום ראשון, 1 באוגוסט 2010

תסביך הטבלט של מיקרוסופט

הצלחתו המסחררת של האייפד עוררה את שוק מחשבי הלוח המנמנם שהתקשה להמריא בגזרת ה-PC. כעת, אחרי שאפל מציגה רף מכירות חסר תקדים, עומדת מיקרוסופט מהצד וממשיכה לבצע את אותן טעויות.

משתמשים אינם מעוניינים במערכת הפעלה שולחנית ומסורבלת על גבי מחשב הלוח שלהם. את הנקודה הזו הפנימה אפל, את הנקודה הזו מתקשה הענקית מרדמונד לקבל.
שבוע שעבר השתתפתי בכנס שנערך באחד ממגדלי עזריאלי ונועד להציג את חידושי הטכנולוגיה האחרונים מצד מיטב היצרניות בתעשייה. את סדרת המצגות חתם "סקופ": טבלט המריץ את מערכת ההפעלה חלונות 7. מנכ"ל החברה שהתגאה בבנו החדש הרעיף מחמאות על העולל האלקטרוני הדקיק עמוס היציאות, מתגאה בעליונות המוחלטת שלו אל מול האייפד הכושל של אפל.

מעל ל-20 שנים עברו ותעשיית המחשוב ובראשה מיקרוסופט מסרבות להכיר בכשלון הקונספט של מחשבי הלוח. התחכום ואינספור האפשרויות שמציג הטבלט החדש - הן בדיוק הסיבות שיובילו אל כשלונו. שימוש במערכת ההפעלה חלונות 7 על גבי מסך מגע נטול מקלדת היא עונש, לא ברכה. משתמשים מחפשים פשטות. התפיסה הקלוקלת כי מחשבי הלוח נועדו להחליף באופן מוחלט את המחשבים המוכרים לנו כיום היא מוטעת ביסודה. ראיות לכך ניתן למצוא בשני העשורים שעברו להם וקברו את מחשבי הלוח המתוחכמים והכושלים.

אפל לא המציאה את מחשבי הלוח, הם היו שם הרבה לפני האייפד. במשך שנים נמכרו הטבלטים בגזרת הפיסי כשהם מציגים את מערכת ההפעלה חלונות, השולחנית והמסורבלת ומשמשים כמחשב נייד ומחשב לוח בו זמנית.

השינוי שהובילה אפל היה בעיקר תפיסתי. לראשונה הציג האייפד קונספט אחר וייחודי למחשבי הלוח. לא עוד מערכת הפעלה רגילה של מחשבים שולחניים וניידים אלא מערכת הפעלה רזה, נוחה ופשוטה. אפל הבהירה לתעשייה כי האייפד איננו עתיד להחליף את המחשבים הקיימים לנו כיום, אלא להעניק גישה נוחה ופשוטה למרבית הפעולות שאנו עושים היום באמצעות מכשירים מסורבלים ומורכבים שלא לצורך.

תעשיית המחשוב הצליחה להבין את שורשי המהפכה ורבים מיצרניות החומרה כבר עובדים על מחשבי לוח מבוססי אנדרואיד למינהם - עתידם של אלו להצליח. מי שמתעקשת לשמור על הקיבעון הקונספטואלי היא מיקרוסופט.

מעט לפני הצגתו של האייפד הציגה מיקרוסופט מחשב לוח חדש, פרי שיתוף פעולה עם חברת HP. המכשיר החדש, הקפיד על מסורת הטעויות של החברה והתהדר במערכת ההפעלה חלונות 7. מעט לאחר מכן רכשה HP את חברת פאלם וגנזה את פרוייקט ה-Slate שנבנה יחד עם מיקרוסופט, מותירה אותה בעיקר זועמת על המהלך.

פאלם שנחשבה במשך שנים למלכה הבלתי מעורערת באימפריית מחשבי כף היד, החזיקה באחת ממערכות ההפעלה הטובות בעולם עבור מסכי מגע. HP שהבינה מהר מאוד את הקונספט המנצח של האייפד, השכילה לנטוש את הספינה בזמן. כעת עוברת ענקית המחשוב אל טבלטים מבוססי WebOS, מערכת ההפעלה המוצלחת שפותחה על ידי פאלם.

השבוע הצהיר סטיב באלמר, מנכ"ל חברת מיקרוסופט, כי החברה עובדת על פיתוח של מחשב לוח חדש מבוסס חלונות 7.

לא נותר לנו אלא לאחל המון בהצלחה.

2 תגובות:

  1. זה סופי ש-HP נטשה את סלייט? כי קראתי דיווחים לכאן ולכאן

    השבמחק
  2. אתה צודק לגבי הדיווחים הסותרים. את התשובה נוכל לקבל ככל הנראה בחודש אוקטובר, שהוא גם מועד ההשקה הצפוי של הסלייט.

    דיווחים שהגיעו משתי החברות ציינו שהפרוייקט אכן בוטל:

    http://www.technewsdaily.com/another-tablet-falls-hp-slate-canceled-0500/

    השבמחק