יום שבת, 25 ביולי 2009

הסיפור שאינו נגמר - עברית ומוצרי אפל


נקודת החולשה של שיווק מוצרי אפל בארץ במשך שנים היתה נעוצה בתמיכה גרועה עד לא קיימת בעברית. יבואנית אפל הקודמת לנוכחית, חברת ידע לא פעלה מספיק בלשון המעטה על מנת להטמיע עברית במכשירים המיובאים. פתרונות תמיד היו שם אך נוצרו בידי מפתחים פרטים שנתנו ממירב זמנם ליצירת פתרון אפקטיבי.


כך היה עם האייפודים הראשונים שהגיעו לארץ, עד שפתרון זה נרכש ע"י חברת ידע שהחלה להפיץ אותו בתשלום סמלי. מהלך זה עורר זעמם של רבים. הטמעת עברית על ידי יבואן לא צריכה לעלות כסף לצרכנים. מדובר בקריטריון בסיסי שצריך להנתן בידי היבואן בעיקר עבור כיסו שלו - מכירת המוצרים בשפה בה משווק אותם. הדבקת תג מחיר על העברית מצד חברת ידע הדגיש את מדיניותה הקלוקלת של החברה שאולי ראתה בשפה העברית בישראל סוג של פריבילגיה שצריך לשלם עבורה.

עם כניסתה של חברת איידיגטל, היבואנית הנוכחית של מוצרי אפל בארץ חל שיפור משמעותי בהטמעת העברית. החברה שמה לה למטרה להטמיע את השפה במערכת ההפעלה osX ושיחררה עדכון לשם כך זמן קצר לאחר תחילת כניסתה לשוק.
אלא שאין בכך מספיק. עברית עודנה נותרה רחוקה ממוצרי אפל והמשתמשים עדיין זקוקים לפתרונות פרטיים, אפילו כשחברת אפל עצמה החליטה להטמיע במערכת ההפעלה האחרונה לאייפון את השפה העברית (צעד שהיווה רמז לשיווקו הקרוב של המכשיר בארץ). העברית במערכת ההפעלה באייפון אינה מושלמת. סביר כי בעדכון הקושחה הבא מבית אפל תוטמע העברית באופן טוב יותר לקראת שיווקו ההולך וקרב של המכשיר בארץ.

היסטורית העברית ע"ג מכשיר האייפון והאייפוד טאצ' כבר מעוגנת בפוליטיקה ובויכוחים רבים בקהילת משתמשי המכשירים בארץ. עם צאתה של גרסת הקושחה האחרונה נרגעו הרוחות וכעת הפתרון המוצא, הזול והטוב ביותר הוא טלאי המשלים את החוסרים בתמיכת העברית ואשר פותח ע"י תום ציקל. תוכנת OpenHebrew אותה מציע שוחררה זה עתה בעדכון חדש וזמינה להורדה באמצעות תוכנת הסידייה הקיימת במכשירים פרוצים. המפתח ששיחרר כבר מספר עדכונים לתוכנה הביא אותה כעת לרף גבוהה ויציב המתאים לעבודה נוחה עם הקושחה העדכנית מבית אפל.

תגובה 1:

  1. היי, אתר נחמד יש לך. ממליץ לך לפתוח חשבון טוייוטר ולעדכן אותו בכתבות מהאתר וכמובן לפרסם אותו בפורומים בארץ שקשורים גם לאייפון.

    השבמחק