יום שבת, 18 ביולי 2009

מכשיר הדגל של Palm מתקשה להמריא


עם יציאתו של האייפון, טען סטיב ג'ובס כי הוא מקדים את התעשייה הקיימת בחמש שנים.
הסמארטפונים שהיו קיימים אותה העת לא הכילו צג מגע ויכולות הגלישה שלהם היו מוגבלים באופן כמעט מרגיז.
האייפון הוצג לראשונה בינואר 2007 אך השקתו החלה רק ביוני אותה שנה. כחצי שנה לאחר ההכרזה.


במשך אותה חצי שנה ממועד הכרזתו של המוצר החדש הבאזז סביב האייפון שבר שיאים והפך לאחד המוצרים המדוברים ביותר בכל מדיה אפשרית. את רמת האבסורד ניתן להבין מתוך נתון אחד בודד ומדהים: טרם השקתו של המוצר לציבור כבר היו ברשת 1400 מוצרים נלווים לאייפון. זאת כאמור, לפני שהיה ניתן בכלל לרכוש אותו.


במובנים רבים צדק סטיב ג'ובס ביחס לעובדה שהמכשיר שהשיקה חברת אפל אכן הקדים את תעשיית הסלולר באופן ניכר, הן מבחינת הטבנלוגיה שהוטמעה בו והן מבחינת התוכנה שהתואמה למכשיר. צריך לציין כי מסכי מגע היו בנמצא, אפל לא המציאה את הגלגל, גם החיישנים הקיימים במכשיר ומאפשרים לו יכולות כאלה ואחרות היו קיימים ומוכרים. אלא שאף חברה לא השכילה קודם לכן לשלב בין אותם מרכיבים טכנולוגים באופן מופתי יחד עם תוכנה שתוכל להפיק את המיטב מאותם הרכיבים.


מתחרים רבים צצו עם השנים למול האייפון, אלא שאף אחד לא הצליח להגיע לשילוב הכל כך מוצלח שאפל הצליחה ליצור במכשיר הסלולרי הבודד שיצרה.

ואז הגיע חברת פאלם, חברה שהיתה מוכרת בעיקר בשל מחשבי כף היד שלה, מכשירים שבמשך שנים היו נחשבים לפופלרים והעניקו יכולות שלא היו קיימות ברוב מכשירי הסלולר הקיימים. עם התקדמות מכשירי הסלולר והצלחת הסמארטפונים החלה חברת פאלם להכנס לקשיים כלכלים ולמכור הרבה פחות מליין מוצריה.
מכשיר הדגל שהחלה לשווק בתחילת חודש יוני האחרון היה צריך להביא את נקודת המפנה המיוחלת לחברה ולהעמיד מתחרה ראוי מול מכשיר האייפון מבית אפל.
אכן, המכשיר החדש של פאלם בפעם הראשונה, הוא ללא ספק מתחרה ראוי באייפון. אלא שאז, בכנס המפתחים האחרון של חברת אפל, הציגה אפל את הדגם החדש של האייפון. היא לא הציגה חידושים מהפכניים. מרבית התוספות שהוסיפה למכשיר קיימים בחלק ניכר ממכשירי הסלולר הקיימים בשוק. אלא שהתוספים הכל כך אלמנטריים הללו, הקפיצו את האייפון ושמרו על יתרונו בשוק.


רבים מהאנילסטים טוענים כי הפאלם פרי הוא גלגל ההצלה של חברת פאלם, ואם לא תצליח החברה להתרומם באמצעותו תפשוט את הרגל ותעלם מן התעשיה.
השקת שני המכשירים: הפאלם פרי והאייפון, סמוך כל כך אחד לשני לא תרם רבות להצלחת המכשיר של חברת פאלם. באופן טבעי מושך האייפון תשומת לב רבה יותר, השקתם הסמוכה פגעה רבות ביכולות הפאלם פרי להתרומם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה