יום שבת, 18 ביולי 2009

הבאים בתור: Ipod, Osx


לאחר הכרזתו של האייפון החדש ויחד עם סקירה קצרה אודות מערכת ההפעלה החדשה Snow Leopard בכנס המפתחים האחרון של אפל, העיניים נשואות כעת לליין הנגנים.

באוקטובר 2001, השיקה חברת אפל את אחד ממוצריה שעתיד להוות נקודת מפנה עבור החברה שהיתה נתונה במשבר לא פשוט. סטיב ג'ובס עלה על הבמה והציג את פתרונות המוזיקה הקיימים בשוק. תחילה הציג את נגן הדיסקים, את נגני הפלאש הקיימים ועבר על החסרונות של כל אחד מהם.
לבסוף הצביע על הנישה אליה הוא מכוון, נגן קטן מבוסס דיסק קשיח שמכיל כ1000 שירים, 10 שעות נגינה ובעל עיצוב לבן וכובש. במבט לאחור, האייפוד הראשון נראה כיום כמו בלוק לבן ומגושם, מכשיר פרמטיבי וגדול מימדים.
אלא שלאותה תקופה היה מדובר במהפך של ממש והמכשיר צבר תאוצה והפך לסמל סטטוס.

במהלך השנים עדכנה חברת אפל את ליין הנגנים שלה והרחיבה אותו עם אחים קטנים יותר לאייפוד. האייפוד נאנו, האייפוד שאפל והאייפוד טאצ' הצטרפו וביססו את מעמדם. אלא שכיום, עם יכולות האייפוד טאצ', עומד לו האייפוד קלאסיק ומחוויר מול אחיו החדשים.

גל השמועות שרץ ברשת לפני כל השקה צפויה של החברה מדבר על האפשרות כי תכריז החברה על פרידה מהאייפוד הקלאסי והמוכר ותצמצם את ליין הנגנים שלה כשהיא מותירה אותו מאחור.
בהתחשב בעובדה שהאייפוד שאפל עבר עדכון לא מזמן ספק אם תשנה החברה דבר בעיצובו, אם כי יתכן מאוד שתמשיך במגמה המוכרת שלה ותוסיף לו שלל צבעים נוספים.
אותן שמועות מדברות גם על תוסף מצלמה שיתווסף לאייפוד טאצ' ולאייפוד נאנו, שמועות המקבלות ביסוס מסוים לאור רכישה גדולה ומשמעותית של מצלמות שקיימה החברה זה מכבר.


בספטמבר הקרוב צפוי ליין הנגנים של חברת אפל לעבור עדכון, באותו חודש צפויה גם מערכת ההפעלה החדשה של החברה להתחיל את דרכה אחרי תקופה ארוכה של פיתוח.


בכנס המפתחים האחרון ציינו בכירי החברה שאין בכוונתם לשנות את יסודות מערכת ההפעלה וזו גם הסיבה ששמה נותר כפי שהיה, למעט תוספת קטנה המציינת את סוג הנמר הנוכחי. יחד עם זאת הצהירה החברה כי אלו המחזיקים במערכת ההפעלה האחרונה יוכלו לשדרג את מערכת ההפעלה שברשותם תמורת תשלום סמלי בלבד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה