יום רביעי, 29 ביולי 2009

Apple Vs Google


החלטתה של אפל להסיר את תוכנת גוגל המאפשרת שיחות על גבי רשת האינטרנט מושכת גלי אש כלפי החברה גם מקרב מעריציה.
לפני מספר ימים התבשרנו כי חברת אפל החליטה להסיר מחנות האפסטור את תוכנת Google Voice. תוכנה המאפשרת בין היתר שיחות ע"ג רשת האינטרנט באופן ייחודי המאפשר ניהול של מספר יכולות תקשורת מקבילים. התוכנה אמנם נמצאת בשלבי פיתוח ומירב פעולותיה פתוחות רק למשתמשים העושים בה שימוש מתוך ארה"ב, אך הסרתה היתה האחרונה שברצף של הסרת אפיליקציות מתוך אפסטור על בסיס מונופולי בלבד.
העובדה שאפל פועלת לעיתים קרובות כתאגיד קפטיליסטי הקנאי למוצריו באופן מוגזם אינו חדש. עם זאת, בהתחשב בעובדה שמכשיר פופולארי דוגמאת האייפון שאין לו מתחרים ראויים בשלב זה, נחסם באופן שיטתי על ידי החברה לאפליקציות המהוות תחרות בפניה מתחיל לעורר אנטיגוניזם כלפי החברה.
סביר שהסרת תוכנת Google Voice נבעה מהסכמים הקיימים בין חברת אפל לבין חברת At&t, חברת התקשורת הגדולה בארה"ב אותה הקהל האמריקאי אוהב לשנוא כל כך. השילוב של שתי החברות כשלעצמו לא מוסיף אהדה רבה לאפל.
יש לציין כי בין אפל לגוגל שיתוף פעולה רב בתחומים רבים גם ע"ג מכשיר האייפון והסרה של תוכנה משמעותית כל כך השייכת לגוגל סביר שתפגע ביחסי החברות.
במקביל להסרת התוכנה מבית גוגל, מבצעת אפל הליך נוסף הצובע אותה באור שלילי והוא פירסומו של דו"ח המפרט את הנזקים הרבים העלולים להגרם מפריצת מכשיר האייפון.
בחלק ניכר מהמקרים, אפליקציות שאינן מאושרות על ידי אפל מוצאות דרכן במהרה אל תוכנת הסידייה המותקנת על גבי מכשירים פרוצים. ככל שחברת אפל תסיר יותר ישומים מאפסטור, היא למעשה תעניק תוכנות אלו למתחרתה הישירה- סידייה. אם תמשיך אפל בהתנהלות זו ותפסול תוכנות פופולאריות ומשמעותיות רק תעזור ותעצים את סידייה שיתכן ולאור מדיניות זו תהפוך עם הזמן למתחרה ראויה באפסטור.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה