יום שישי, 17 ביולי 2009

אפל נגד מיקרוסופט: הפסיקו עם פרסומות "ציידי הניידים"



במשך שנים התנצחו שתי מעצמות הטכנולוגיה זו בזו כשאפל הגדילה לעשות ועקצה את חברת מיקרוסופט בכל דרך אפשרית. אפל הדגישה בכל הזדמנות את העיצוב המרשים של מוצריה כמו גם את יכולות מערכת ההפעלה שלה בהן חלונות מתקשה לעמוד.

הסיבה העיקרית לכך היא שחברת אפל מייצרת את החומרה והתוכנה גם יחד, יתרון אותו איננה מחזיקה החברה הנגדית. עם זאת חלונות הינה מערכת הפעלה המותאמת למגוון רחב של מחשבים המורכבים מחלקים שונים. ליצור התאמה מוחלטת לאינסוף מרכיבים זו עבודה לא פשוטה ולכן תקלות הן עניין שבשגרה.
חברה המייצרת מחשבים ותוכנה המותאמת למחשבים שלה בלבד נהנת ממודולריות גבוהה ומעבודה חלקה ונטולת תקלות.

במרבית הפרסומות של אפל ניתן לראות את מחשבי הפיסי כדמות מגושמת ומיושנת מול דמות המייצגת את מחשבי המק ואשר מוצגת כבחור צעיר וטרנדי. בכל אחת מהפרסומות תוקפת אפל זה מספר שנים את מיקרוסופט על חולשותיה השונים.

דוגמא לאחת מפרסומות אפל ניתן למצוא כאן:

http://www.youtube.com/watch?v=KNnX6XRQBec

הפופלריות הגואה של אפל בשנים האחרונות הביאו את מיקרוסופט בנסיונות שונים להעלות את תדמית החברה, תחילה ברצף פרסומות סלרסטיז דוגמאת ביל גייטס מנכ"ל החברה דאז וג'רי סיינפלד, דמות פופלרית אין ספק.. אלא שמיקרוסופט קצת פספסה את העובדה שסיינפלד היה פופלרי לפני יותר מעשור, פרסומות החברה, על אף הגוון המשעשע שלהם רק תרמו לחיזוק תדמיתה השלילי של מיקרוסופט.

זו שהשכילה להבין כי ליין הפרסום שבחרה היתה ככל הנראה טעות, שינתה את האסטרטגיה ופנתה לכיוון אקטואלי יותר: המשבר הכלכלי העולמי ומולו מחירי החומרה המופקעים של אפל.

בפרסומות החדשים מבית מיקרוסופוט נשלחים לכאורה עוברי אורח שונים שלרוב מייצגים דפוסים חברתים שונים: משפחה, סטודנטים וכ"ו ומתבקשים למצוא מחשב עד סכום מסוים. אם יעמדו במשימה, המחשב ינתן להם במתנה.
במהלך שיטוטם נתקלים עוברי האורח במגוון מחשבים שונים וכחלק מהם כאמור גם במחשבי אפל, הנדחים על הסף בשל מחירם הגבוהה ביחס למתחרים ולהצע הטכנולוגי שמעניקים.

אך האם הפרסומות הללו משפיעים על חברת אפל? אין ספק שהורדת המחירים בה נקטה החברה עם הצגת ליין המחשבים הניידים שלה לפני כחודש מעידים על התעוררות כלשהי, גם אם לא ביחס ישיר לפרסומות של מיקרוסופט.

דרך אחרת ללמוד על השפעת הפרסומות הללו ניתן להבין אולי מתגובתו של אחד מבכירי מיקרוסופט לפני מספר ימים כהערה לשאלה באם ליין הפרסומות החדש של החברה מראה סימני הצלחה: " אתה יודע כיצד אני מבין שהפרסומות הללו אכן עובדות? לפני כשבועיים קיבלנו שיחה מהמחלקה המשפטית של חברת אפל שמבקשת מאיתנו להפסיק ולהריץ את הפרסומות שלנו בשל הורדת המחירים בהם נקטה החברה לאחרונה. כן, הם אכן הורידו בערך כמאה דולר או משהו בסגנון, זו היתה שיחת הטלפון הטובה ביותר שקיבלתי במהלך הקריירה שלי"

דוגמא לאחת מפרסומות חברת מיקרוסופט ניתן למצוא כאן:

http://www.youtube.com/watch?v=Qui43P1kztw&feature=PlayList&p=F81E5A8946CB7EBE&index=2

תגובה 1: