יום שישי, 2 בספטמבר 2011

דיווח: אפל בוחנת את הטמעת תקן ה-USB 3.0

אחרי שהימרה על תקן ה-Thunderbolt והחלה להטמיע אותו השנה בסדרות המחשבים שלה, בוחנת עתה אפל את האפשרות לשדרג את חיבורי ה-USB לתקן 3.0 שטרם אומץ באופן מלא על ידי התעשיה
בשנים האחרונות העניקה אפל רוח גבית לתקן ה-Thunderbolt שפותח על ידי אינטל בהשראתה. לאפל ניתנה בלעדיות וזכות ראשונים על התקן המהיר שתפוג בקרוב במטרה לעודד את השימוש בו בתעשיית המחשוב.

על מנת להעניק יתרון ל-Thunderbolt במערכה נגד מתחרה ותיק ונפוץ יותר, השיקה אפל את התקן החדש יחד עם אינטל בסדרות המחשבים שלה כשהיא מתעלמת בשלב זה מתקן ה-USB 3.0.

במהלך שנת 2012 צפויה אינטל להעניק תמיכה למעבדי ה-Ivy Bridge בתקן USB 3.0 ובכך להשפיע משמעותית על אימוצו של התקן על ידי תעשיית המחשוב. היתרון היחסי שניתן עד עתה ל-Thunderbolt על ידי אינטל ואפל מסיים את תקופת ההרצה וסביר להניח שתקן ה-USB החדש יזכה לאימוץ מהיר מרגע שאינטל תצהיר על התמיכה הרשמית שלה.

לפני מספר חודשים הצהיר סטיב ג'ובס כי הסיבה שאפל עדיין לא הטמיעה את תקן ה-USB 3.0 קשורה לעובדה שמדובר במהלך שטרם הבשיל, בעיקר לאור חוסר התמיכה של יצרניות השבבים הגדולות ולא שאפל מנהיגה מדיניות נגד התקן החדש.

כעת מתגברות השמועות הטוענות כי אפל תתמוך בתקן ה-USB 3.0 כבר בסדרות המחשבים הבאות שלה, עוד בטרם תצהיר אינטל על תמיכה רשמית מצידה. מהלך שכזה עשוי לראות אור באמצעות עדכון קל לליין המחשבים במהלך חודש אוקטובר הקרוב אך סביר יותר שיתקיים ברבעון הראשון של השנה הבאה.


2 תגובות: