יום רביעי, 28 בספטמבר 2011

שלוש משאלות מהאייפון החדש

יש לי רק שלוש משאלות מאפל הנוגעות לאייפון החדש. אם אפילו אחת מהן תתגשם בדגם הנוכחי, מבחינתי ההשקעה ברכישה מחודשת עשויה להפוך למשתלמת. הראשונה: תמיכה בתקן ה-Thunderbolt. השנייה: מסך גדול יותר. השלישית: עיצוב דק וקיצוץ במשקל
בשנת 2005 רכשתי לעצמי אייפוד וידאו חדש, מעט לאחר שנחשף לראשונה על ידי סטיב ג'ובס. בשיחה שקיימתי באותם ימים עם חבר טוב התפתח דיון בנוגע לדורות הבאים במהלכה שאל אותי מה אני חושב שיקרה בעתיד עם ליין הנגנים של אפל.

שני דברים חסרים לי מאוד אמרתי לו, אך טענתי שאני מניח שזהו רק עניין של זמן עד שאפל תחליט להוסיף אותם כפונקציות מובנות בליין הנגנים שלה. הראשון היה מסך גדול יותר: "אם היא החליטה להוסיף תמיכה בוידאו ובתמונות, היא תהיה חייבת להגדיל גם את גודל המסך". צפייה באייפוד לא היתה אידיאלית עבור וידאו באותם ימים, המסך היה קטן מידי והתחושה מתסכלת. השני היה סנכרון אלחוטי.

המעקב הצמוד אחר התנהלותה של אפל במשך שנים ארוכות הוביל אותי למסקנה שלקופטרינו יש לא מעט סבלנות להמתין לרגע הנכון. חומרה מתקדמת הרבה יותר מזו הקיימת במכשיר האייפד ניתן לאתר כמעט בכל אחד ממתחריו בשוק, אך כזו שעובדת באופן כה מושלם ומדוייק ניתן לאתר רק בו. אפל יושבת לא מעט על המדוכה, בוחנת, בודקת וכשמחליטה שמדובר בטכנולוגיה הנכונה להטמעה במכשיריה היא עושה זאת באופן הטוב והמוצלח ביותר.

הטמעת תקן ה-Thunderbolt

הסנכרון האלחוטי שיתווסף ל-iOS 5 בקרוב מעיד על טכנולוגיה ותיקה ואפשרות שהיתה קיימת מבחינה טכנולוגית כבר מספר שנים, אך זכתה להטמעה מאוחרת במיוחד על ידי אפל. כעת, כשהרשתות האלחוטיות הופכות למהירות יותר, הצליחו אפל ואינטל להגדיל שוב את הפער בין תעבורת המידע האלחוטית לחוטית באמצעות תקן ה-Thunderbolt החדש.

כשאפל כבר מציגה תמיכה כמעט מלאה בליין המחשבים שלה בתקן ה-Thunderbolt, אין כל סיבה להתעכב עם הטמעת התקן החדש גם בליין הניידים שלה ולאפשר סנכרון קווי מהיר במיוחד - כזה שלא ידענו עוד קודם לכן.

גודל המסך

שנה שעברה טען ג'ובס כי גודל המסך האידיאלי שנמצא על ידי אפל למחשבי לוח הוא בסביבות ה-"10, וכי להנחתו, המתחרות ימשיכו לנסות ולהשיק אינספור גדלים שונים אך לבסוף יבינו גם הן שאת הפונקציונאליות הגדולה ביותר יצליחו לקבל רק באמצעות גודל המסך של האייפד.

על אף שטרם אותר בשוק מתחרה אמיתי לאייפד, הזמן שחלף מאז הצהיר ג'ובס על עמדתו, מלמד כי מרבית ממחשבי הלוח נוטים לכיוון גודל המסך של האייפד בעוד דגמים קטנים יותר ממשיכים לרדת מפסי הייצור.

הצהרות דומות הנוגעות לאייפון לא נמסרו מעולם מצידו של ג'ובס ומנסיוני האישי עם סמארטפונים גדולים ממנו אני חייב לציין כי שם כדאי יהיה לשנות דווקא את מדיניות. מסך ה-"3.5 של האייפון קטן מידי ונוח פחות ממתחריו בשוק. אינני יודע לומר איזה גודל מסך אידיאלי עבור סמארטפונים אך "3.5 הוא קטן מידי ו-"4.5 הוא גדול מידי, כך שאני מניח שמרבית החברות ימקמו את הסמארטפונים שלהם איפשהו על הסקאלה הזו בשנים הקרובות - גם אפל.

עיצוב דק וקיצוץ במשקל

מי מבינכם שהתנסו מעט עם מכשיר הגלקסי II S, התרשמו בוודאי במידה רבה מהמשקל הנמוך והמפתיע שלו. החומרים שבחרה סמסונג עבור מכשיר הדגל שלה מקנים לו משקל קל במיוחד עד שנראה שמדובר בתעתוע או אשלייה ויזואלית מוצלחת.

הרבה לא יסכימו איתי, אבל כאן כבר מדובר לחלוטין בדעה אישית: דגם האייפון האחרון (4) נכשל ברמה העיצובית ביחס לקודמיו. בזמן שאפל חשפה שלושה מכשירים יפים ומעוצבים במיוחד, מעולם לא הצלחתי להתחבר לקו העיצובי של האייפון 4 והוא הרגיש לי כמו יישור קו עם התעשייה, מהלך שהפך אותו לעוד סמארטפון בעל עיצוב רגיל למדי. המראה המעוגל והאחיד של דגמי האייפון הקודמים, היו מוצלחים הרבה יותר לטעמי ומוטב יהיה לאפל את תשוב לשם בחזרה.

שבוע לפני שאפל צפויה לחשוף אותו, ולבנתיים אף אחד עדיין לא הרס לה את ההפתעה. ביום שלישי הקרוב נגלה מה צפוי לנו באייפון החדש ולא פחות חשוב מכך, מתי הוא יושק באופן רשמי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה