יום שבת, 10 בספטמבר 2011

אדובי נכנעת, תאפשר תמיכת פלאש ב-iOS

אחרי מאבק של למעלה מארבע שנים, משחררת אדובי כלי פיתוח חדש שיאפשר הצגת פלאש במכשירי האייפון, האייפד והאייפוד טאצ'. בכך עוקפת אדובי את סדרת האישורים של אפל בזמן שדפדפן ספארי יאפשר את הצפייה בתכנים.
אחרי שנים ששתי החברות התנגחו זו בזו, הגיעה לאחרונה אדובי למסקנה כי במערכה הזו ויחד עם הפופולאריות הגואה של מכשירי iOS, יש לה הרבה יותר מה להפסיד מלהרוויח. כלי הפיתוח המעודכן של אדובי: Adobe Flash Media Center 4.5 יאפשר מעתה תמיכה גם בתצוגת מכשירי iOS באמצעות דפדפן ספארי המובנה אך באופן מקוון.

כלי הפיתוח החדש יאפשר למפרסמים לבחור האם הם מעוניינים להציג את התכנים גם למכשירי ה-iDevices והוא מיועד להזרמת וידאו בלבד - כלומר, פרסומות, משחקים וקטעי אנימציה ישארו מחוץ לתחום.

הצהרתה של אדובי התקיימה בועידת ה-IBC שהתקיימה באמסטרדם במהלכה שיחררה החברה הודעה לעיתונות הכוללת גם את המחיר עבור התמיכה עבור מפתחים ומפרסמים: 4,500 דולרים.

כניעתה של אדובי במלחמת התקנים מגיעה מאוחר מידי, הרבה אחרי שהתעשייה כבר החליטה לעבור לתקן ה-HTML5. מרבית התכנים הפופולארים כבר תומכים במידה כזו או אחרת במכשירי iOS בלאו הכי והצורך בתמיכה בפלאש עבור מכשירי ה-iDevices פחת משמעותית בשנים האחרונות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה