יום רביעי, 31 באוגוסט 2011

נטול תחרות: האייפד ממשיך לשלוט בשוק מחשבי הלוח

קרוב לשנה וחצי חלפו להן מאז חשפה לראשונה אפל את מכשיר האייפד ומתחרים עדיין לא נראים באופק. הבאזז התורן: מחשב לוח מבית אמזון שיושק רק בעוד שנה וטאבלט של HTC במחיר של 700 דולרים תחת מפעילת הסלולר האמריקנית: AT&T
בזמן שהמתחרים מצמצמים פערים מול מכשיר האייפון, בגזרת האייפד אפל יכולה להמשיך ולישון בשקט. שני המכשירים הנוכחים העומדים במרכז הבאזז אינם רלוונטים עוד בטרם הושקו ונראה כי לבנתיים אף אחד לא מצליח לייצר את הנוסחה המתאימה שתצליח להתמודד מול האייפד.

נפתח באמזון. כבר שבוע שהרשת רועשת סביב כל שבב מידע הנוגע למחשב הלוח העתידי של ענקית האינטרנט שהביאה לעולם את הקינדל הרבה לפני שהאייפד נולד. הציפייה הגבוהה שדבקה באמזון נובעת בין היתר מדיווחים הנוגעים למכשיר עוצמתי במיוחד (מבוסס טגרה 3) עם תג מחיר נמוך למדי.

עד כאן הנתונים המאיימים, אלא שכל הפרטים הללו מאבדים לחלוטין את המשמעות לנוכח העובדה שמרבית האנליסטים בשוק טוענים כי מחשב הלוח של אמזון לא יתמודד כלל בדגם הנוכחי של האייפד והוא צפוי לעלות על פס הייצור רק במהלך שנה הבאה לקראת השקה שתתקיים לכל המוקדם בחציון השני של שנת 2012 ומול אייפד בדגם חדש שעשוי לשנות שוב את כללי המשחק.

השנייה שממהרת להציג מתחרה חדש לאייפד היא HTC שמשיקה היום יחד עם מפעילת הסלולר השנייה בגודלה בארה"ב: AT&T מחשב לוח חדש בשם: "Jetstream". המכשיר החדש של הענקית הטיוואנית מפתיע עם ביצועים מרשימים למדי, הוא כולל מעבד כפול ליבה במהירות 1.5GHz, מתהדר במסך מגע בגודל "10 ומבוסס אנדרואיד גרסה 3.1. עוד תמצאו במחשב הלוח החדש תמיכה בדור הרביעי (LTE) ושתי מצלמות מתקדמות: 8 מגה פיקסלים למצלמה האחורית ו-1.3 לקדמית. אז איפה הבעיה בעצם? מחירו של המכשיר: 700 דולרים לדגם הזול ביותר.

אז כן, זה ככל הנראה רק עניין של זמן עד שגם לאייפד, בדומה לאייפון, יימצאו המתחרים הראויים, אלא שלבנתיים הזמן הזה עדיין לא נראה באופק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה