יום שני, 28 בפברואר 2011

שלב הדלפת התמונות החל - סבירות גבוהה לזיוף

יומיים לפני אירוע ההכרזה של אפל שיתקיים ברביעי הקרוב בסן פרנסיסקו, הגיעו השמועות לרף הלפני האחרון במסגרת הבאזז המסורתי. ההיסטוריה מלמדת כי התמונות בעלות רף האמינות הגבוה ביותר, מתפרסמות לרוב רק שעות ספורות לפני כנסי החברה.
תמונות שפירסם בלוג הטכנולוגיה BGR חושפות תמונות חדשות אך מוכרות של דגם האייפד 2. בניגוד לתמונות שהופיעו עד עתה, איכות התמונה ש"הודלפה" גבוהה יחסית והכיתוב שכלל עד עתה את הספרה "2" לצד שמו של המכשיר נעלם, דבר המעלה לכאורה את רף האמינות.

שמועות סביב השקת מוצרים חדשים של אפל היא מסורת ארוכת שנים הזוכה גם לאופי קבוע שכולל בסופו את שלב הדלפת התמונות.

אלא שההיסטוריה מלמדת כי תמונות המודלפות מספר ימים לפני האירוע נוטות לרוב להתגלות כשיקריות לעומת תמונות המופיעות שעות מעטות לפני פתיחת הכנס וזוכות ברוב המקרים לרף אמינות גבוה.

הסיבה לכך, כמו שכבר הזכרתי מספר פעמים בעבר, קשורה לקפדנות הקנאית של אפל לחיסיון מוצריה שנועד לייצר בין היתר את הבאזז סביב המוצר החדש וסיקורו על ידי התקשורת. אפל, שמשתדלת להעניק מינימום פרטים נדרשים לשותופתיה העיסקיות, חייבת להגדיל את מעגל שותפי הסוד לקראת יום ההשקה המתקרב, פועל יוצא מכך הוא הדלפת המידע החוצה.

אם זאת, יש לציין שלא מדובר במדע מדוייק. האייפון 4, כזכור, הודלף על ידי גיזמודו כחודשיים טרם הכרזתו על ידי אפל ביוני אשתקד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה