יום שישי, 12 במרץ 2010

אפל מבצעת שינוי של הרגע האחרון באייפאד


שבועות ספורים לפני שאפל משיקה את האייפאד, מבצעת החברה שינוי חומרתי של הרגע האחרון. תטמיע לחצן שיאפשר את נעילת המסך במצב מאוזן או מאונך
אחת הבקשות של משתמשי מכשיר האייפון שהופנו לאפל מתייחסות לחיישני התנועה של המכשיר.
באמצעות החיישנים מתאפשרת התאמת הממשק לתנוחה הפיזית בה המכשיר מוחזק. אלא שרבים מן המשתמשים מעוניינים לקבע את ממשק המכשיר במצב מאוזן או מאונך ללא תלות בדרך בה מוחזק המכשיר. מצב שכזה מתקיים בין היתר כאשר עושים שימוש במכשיר האייפון במצב שכיבה ומעוניינים לאחוז בו במצב אופקי אך הממשק ממהר להתחלף למצב מאוזן.

עד כה אפל לא מיהרה למצוא פתרון לבעיה בדגמי האייפון שיצרה ונראה כי סדר העדיפויות בעדכונים חומרתיים עבור המכשיר עומדים למול בקשות אחרות העומדות בראש הרשימה.
אלא שעבור מכשיר האייפאד וביחס ישיר לגודלו, נראה כי הבעיה משמעותית יותר עבור חווית השימוש. מאחר וכך, החליטה אפל לשנות את לחצן ההשתק של המכשיר הממוקם בצידו הימני בלחצן קיבוע תצורה שיאפשר לקבע את הממשק ללא תלות בחיישני התנועה המובנים בו.

מאחר ואפל נוהגת להבנות מעט מאוד לחצנים במכשירים המיוצרים על ידה, החלפתו של לחצן ההשתק בלחצן החדש מורה כי החברה מייחסת חשיבות מהותית עבורו.
מאחר ואפל לא החליטה להוסיף את הלחצן ללחצן ההשתק, אלא להחליף בינהם, נראה כי אופציה חומרתית המאפשרת השתקתו של המכשיר באמצעות לחצן, בדומה למכשיר האייפון, לא תהיה זמינה בשלב זה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה