יום שבת, 22 באוגוסט 2009

הזדמנות שלישית לApple TV


מכשיר הApple Tv לא עבר שדרוג כבר תקופה ממושכת, הערכות קודמות דיברו על מותו הקרוב, אך כרגע עולות תהיות בדבר שדרגו.
בסוף שנת 2006 הציגה אפל את מכשיר הAppe Tv, מעיין כונן קשיח מעוצב ובעל יכולות שידור מדיה דיגיטלית ממחשב בעל תוכנת אייטונז הנמצא בסמוך. המכשיר שהגיע בגרסתו הראשונה בגודל של 40G לא הצליח להמריא. בשנת 2007 החליטה אפל לשדרג את המכשיר והגדילה את נפח הכונן הקשיח שבו ל160G אך גם מהלך זה לא עזר להצלחתו.

הבעיה טמונה באסטרטגיה מוטעת בנוגע למכשיר בעל פוטנציאל. נתחיל בכך שבארה"ב קיימים ממירים דיגטלים בעלי יכולות מתוחכמות ורבות ובין היתר מאפשרים הקלטה על גבי דיסק קשיח, המתחרים למכשיר הApple Tv רבים ומבוססים באופן חזק דיו בשוק האמריקאי. הבעיה השניה נובעת דווקא ממוצר אחר של אפל. מדובר בקופסא קטנה ומעוצבת בסכום סביר ובעלת יכולות דומות לApple Tv אך הרבה מעבר לזה, מדובר בMac Mini הכולל בתוכו את מגוון היכולות של מכשיר הטלויזיה של אפל ורבות אחרות. מה גם שהמחשב האולטרא קטן של אפל עבר שדרוג מאסיבי לאחרונה, מה שרחוק מאוד ממכשיר הטלויזיה שמשווקת החברה.

דיווחים חדשים ברשת מדברים על כך שאפל תנסה לתת הזדמנות שלישית לApple Tv, הכנסת תכנים נוספים לאייטונז פשוט דוחפים את החברה לנסות וליצור פלטפורמה נוספת למכירת ושיווק התכנים הקיימים בחנות אייטונז. אין ספק שאפל צריכה לשנות מהותית את המכשיר הן מבחינה חומרתית והן מבחינה תוכנתית אם היא אכן מעוניינת שיצליח לחדור לסלון הביתי. נכון לכעת מדובר במכשיר מסורס יכולות ולא אטרקטיבי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה