יום שישי, 5 באוגוסט 2011

דגם חדש למג'יק מאוס?

דיווח שפורסם ב-Cult of Mac ואשר מתבסס לטענתם על מקור אמין, מתייחס לאי חידוש מלאי עכברי המג'יק של אפל בחנויות הריטייל. בסתיו הקרוב יחגוג המכשיר הפופולארי שנתיים ובהחלט עשוי לזכות לרענון.
באוקטובר 2009 חשפה אפל עכבר מגע מעוצב להפליא שהשלים את מהלך הטמעת מחוות המגע שלה במערכת ההפעלה Snow Leopard ואשר הצליח לראשונה מזה שנים להוביל חדשנות בקונספט הישן והותיק של עכברי המחשב.

לצד ביקורת שנשמעה תחילה על בעיות ההתממשקות של העכבר החדש באמצעות קישוריות הבלוטות' שהוא מציע, רבים שמחו לאמץ את המג'יק מאוס שהחליף שורה ארוכה של עכברים מעוצבים שהשיקה אפל בשנים האחרונות ואשר זכו ללא מעט ביקורת אף הם.

שנה לאחר הופעת הבכורה של עכבר המגע של אפל, השיקה החברה את ה-Magic Trackpad, משטח אלחוטי למחשבים נייחים שהציע לוותר על העכבר לטובת מה שבמשך שנים נחשב לפתרון משני ואטרקטיבי פחות ביחס לעכבר: משטח מגע. אלא שבשנים האחרונות ויחד עם הטמעת יכולות המולטיטאצ' במשטחי המגע, החלו אלו להציע למשתמשים פונקציונאליות רבה יותר מזה שמציעים העכברים הסטנדרטיים.

לא פלא אם כך, שההשערה הראשונה שהופיעה לצד הדיווח הנוגע למג'יק מאוס הציעה שאפל החליטה לוותר על העכבר לחלוטין לטובת משטח המגע, הנחה שהוכחשה מיד לאחר מכן ואינה סבירה משלל סיבות הקשורות לרף המכירות של המכשיר ולאימוץ הרחב שלו בקרב משתמשי המק.

האינטגרציה של מחוות המגע במערכת ההפעלה Lion, עשויה להיות זו העומדת במרכז עדכון עכבר המג'יק, מהלך שבהחלט עשוי להתרחש במהלך רענון סדרות המחשבים בסתיו הקרוב.


תגובה 1: