יום שלישי, 29 במרץ 2011

ושל נחושת ושל אור

דיווחים שהתפרסמו במרבית מאתרי התוכן הנמנים על קהילת המק הבוקר, התייחסו לידיעה שפורסמה ב-Jerusalem Post, לפיה אפל צפויה להגיע לישראל ולפתוח את המתחם הקמעונאי הגדול ביותר בעולם בשטחה. הפרטים המשונים שלא ממש מצליחים להתחבר עד עתה, בעיקר מפריכים את המידע הנוגע לדבר
סרטון הדמייה לרכבת הקלה בירושלים מציג את הפלא הטכנולוגי משוטט לו בין מזרח למערב, לאורך ההרים ובין מרחבים עתיקים למפותחים בעיר הקודש. בשלב כלשהו מצטרף הקריין למוזיקה שמלווה את החוויה הויזואלית וטוען: "כך תיראה ירושלים בשנת 2006".

אפריל 2011 ורק בעוד מספר חודשים תחל החשמלית הירושלמית לנסוע ברחבי הבירה לאחר שורה של תקלות, מחדלים ומה לא שדחו שוב ושוב את ההשקה המיוחלת.

אם להתייחס למיזמים ציבורים, לוח זמנים מסודר הוא ללא ספק אחד הצדדים החלשים של ישראל. פרוייקט נתב"ג 2000 לא ממש הסתיים בפתיחת המילניום וגם מתחם הבימה מנסה להתחדש כבר שנים ארוכות ומעיקות.

יכול להיות שפה היתה צריכה להדלק הנורה האדומה, בשלב שבו קשרו את הפתיחה של מתחם התפוח הגדול בעולם בסמוך לקו הרכבת המהירה שנבנה כבר שנים בין ירושלים לתל אביב ושאפילו תחנת הרכבת הסמוכה לבנייני האומה בכניסה לירושלים רק נחפרת בימים אלו.

נתונים מופרכים

הדיווח שפירסם ה-Jerusalem Post המשיך עם נתונים משונים עוד יותר, בין גודל המתחם העצום, להתייחסות אל ירושלים כמרכז ההייטק הישראלי ועד החשיבות העצומה שמייחסת אפל לירושלים כעיר בעלת משמעות סמלית מציגים בעיקר אוטופיה ציונית ופטריוטית שספק אם יש בינה לבין המציאות דבר.

סביר יותר להניח שבמידה ואפל תבחר לפתוח נציגות רשמית בישראל, ירושלים על כל הבעייתיות הפוליטית שלה לא תהיה המחוז הראשון בו תבחר.

מכל מקום, ובציפייה לשמוע תימוכין לדיווח שפורסם היום, כדאי בשלב זה בעיקר לצנן את האווירה.


תגובה 1:

  1. לנסוע (ולא לסוע)
    http://www.hebrew-verbs.co.il/hv336/hv33640.gif
    אגב, גם בדוגמא המצורפת ישנה טעות - הנכון הוא לִנְסוֹעַ (חיריק מתחת ללמד, לא שוא).
    שיהיה יום טוב ונמשיך לחלום על תפוחים בארץ הקודש

    השבמחק