יום רביעי, 2 במרץ 2011

אפל חושפת את האייפד 2, השקה בשבוע הבא

באירוע שקיימה הערב (ד') אפל במרכז ירבא בואנה בסן פרנסיסקו חשפה החברה דגם חדש למכשיר האייפד שמציג גזרה דקה וחומרה משופרת יחד עם שתי מצלמות (קדמית ואחורית) וסוללה שמצליחה להנפיק את אותם ביצועים כשל קודמו

השקתו של הדגם החדש תתקיים בשני גלים. בשלב הראשון יושק האייפד במספר מדינות ובהן ארה"ב ב-11 למרץ ושבועיים לאחר מכן ב-25 למרץ תתרחב השקתו ל-26 מדינות נוספות (ישראל איננה ברשימה).

מודעת לתחרות הרבה הצפויה לה בשוק מחשבי הלוח מציגה אפל מחירים זהים לאלו המוכרים לנו מהדגם הקודם של המכשיר כשהיא משלבת גם עקיצה עסיסית ונסתרת ל-Xoom של מוטורולה בזמן שמדגישה כי פרט לדגם אחד בלבד, כל דגמי האייפד ימכרו במחיר הנמוך מ-800 דולרים.

נערכת לקרב

ועם בעקיצות עסקינן. הרוח שליוותה את אירוע ההכרזה של אפל הערב העידה כי קופרטינו מודעת היטב למצב בשוק ולעובדה שבניגוד לשנה שעברה הפעם המקום הפך לצפוף הרבה יותר בשוק מחשבי הלוח.

העקיצה הראשונה כלפי המתחרים החלה עוד לפני חשיפתו של הדגם החדש כשג'ובס הצהיר כי כ-15 מיליון מכשירי אייפד נמכרו רק במהלך שנת 2010, שזה למעשה הרבה יותר ממה שמחשבי הלוח מבוססי ה-PC מכרו מאז ומעולם.

לאחר מכן סקר ג'ובס את שוק האפליקציות המיועדות למחשבי לוח והתעכב על ההשוואה שבין אפל המציעה כ-65 אלף אפליקציות עבור האייפד, לאנדרואיד מרקט המציעה כ-100 אפליקציות בלבד המיועדות לגרסת HoneyComb.

אלא שאת הפינאלה שמר ג'ובס לשלב שהגיע לאחר הצגתו של האייפד כשטען כי שנת 2010 היתה "שנת האייפד" ושנת 2011 תהיה "שנת החיקויים של האייפד" וסיכם לבסוף כי היא צפויה להיות "שנת האייפד 2".

שני מהלכים שמובילה היום אפל מלמדים על השפעת התחרות בשוק. אחד מתייחס לדירוג המחירים שנותר בעינו והשני לזמינות המכשיר שהשקתו תתבצע באופן כמעט מיידי ומעט לפני שגל המתחרים שלו מציף את השוק.

אף על פי כן ומבלי להרחיב בעניין, המיתוג של האייפד יחד עם חנות האפליקציות ואייטונז מקנים לו יציבות בשוק מחשבי הלוח, על אף הפגיעה הצפויה בנתח השוק של המכשיר השנה בעקבות הטאבלטים החדשים שיושקו בחודשים הקרובים.

דק, מהיר, חזק, ושקסי

הוא השיל כ-33% מעוביו ושני פאונד ממשקלו, מצוייד במצלמה קדמית ואחורית, מעבד A5 כפול ליבה, מהיר יותר פי 2 מקודמו ומציג נתונים גרפיים המהירים יותר פי 9 מאלו המצויים בדגם הראשון. בנוסף לכך יופיע האייפד החדש בשני צבעים: שחור ולבן ובשתי תצורות: האחת בעלת קישוריות WiFi בלבד והשנייה כוללת גם קישוריות סלולרית. אם תוסיפו לכך את נפח האחסון עליו שמרה אפל (16, 32, ו-64GB) תגלו באמצעות חישוב מהיר כי לאייפד לא פחות מ-12 דגמים שימכרו בחנויות הריטייל של החברה במקביל.

לצידו של האייפד השיקה אפל שני אביזרים נלווים: כיסוי מסך בעל עיצוב מרשים במיוחד שיגיע ב-10 צבעים שונים, חצי מהם עשויים חומר דמויי גומי והחצי השני עור (39 דולרים או 69 דולרים בהתאמה). את הכיסוי מכנה אפל SmartCover, הוא נצמד למכשיר בעזרת מגנטים ומאפשר הדלקה וכיבוי של המסך באופן אוטומטי בזמן שהוא מכסה או חושף את הצג.

האביזר השני הוא מתאם HDMI שיאפשר מעתה לסנכרן את האייפד עם כל מסך תומך תמורת 39 דולרים בלבד.


עוד נחשף באירוע

חדשות טובות הנפיק האירוע גם למשתמשי האייפד והאייפון הותיקים. עדכון מערכת ההפעלה iOS לגרסה 4.3 צפויה אף היא להשקה ב-11 למרץ וכמו שהתגלה כבר קודם לכן תוסיף הגרסה החדשה למכשירי ה-iDevice לא מעט יכולות ובינהן הפיכת מכשיר האייפון 4 לנתב אלחוטי (HotSpot) והתאמה אישית שתאפשר להמיר את כפתור ההשתק של האייפד לנעילת תצורת המסך.

עוד חשפה אפל באירוע סדרת אפליקציות ייעודיות לאייפד שמגיעות היישר ממחשבי המק כמו: iMovie, GarageBand והרחבתה של FaceTime כמובן, שתאפשר מעתה קיומן של שיחות וידאו בין מכשירי ה-iDevice ומחשבי המק.

ולסטיב שלום

ההפתעה הגדולה ביותר הערב היתה ללא ספק סטיב ג'ובס. אחרי שבועיים מתישים בהם כיכב באמצעי התקשורת שניסו להתחרות בינהם ולנחש כמה זמן נותר לו לחיות, הופיע המנכ"ל על במת הכנס כשהוא נלהב ומלהיב כתמיד.

הופעתו של ג'ובס, גם אם נועדה לאותת לבעלי המניות של אפל עסקים כרגיל, היתה משמחת במיוחד והובילה למחיאות כפיים סוערות עם הופעתו על הבמה עם פתיחת האירוע.

הפוסט פורסם לראשונה בבלוג הטכנולוגיה Newsgeek

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה