יום ראשון, 20 במרץ 2011

AT&T הופכת למפעילת הסלולר הגדולה בארה"ב

בהודעה שמפרסמת ענקית הסלולר האמריקנית מצהירה AT&T כי רכשה את חברת T-Mobile. בכך הופכת AT&T למפעילת הסלולר האמריקנית הגדולה בארה"ב
את הישראלים זה אולי לא ממש מעניין, אך ההשלכות של שוק הסלולר האמריקני משפיעות לא מעט על השקות של מוצרים חדשים שמגיעים לבסוף גם לכאן.

לפני מספר חודשים עם השקת מכשיר האייפון תחת חברת ורייזון (Verizon), הגדולה בקרב מפעילות הסלולר האמריקניות עד כה, היו מי שמיהרו להספיד את AT&T ולטעון למעבר חד של לקוחות אל עבר המתחרה שנמנעה מלשווק את האייפון בשל חוזה בלעדיות ארוך ומייגע שחתמה אפל עם AT&T איי שם ב-2007.

כעת, ובמהלך מפתיע שמצמצם את התחרות באופן משמעותי ועשוי לפגוע לא מעט בצרכן האמריקני, רוכשת מפעילת הסלולר השנייה בגודלה בארה"ב את T-Mobile מידי Deutsche Telecom והופכת למפעילת הסלולר הגדולה במדינה.

שווי העסקה יכול להעיד אולי על המשמעות הקיצונית של רכישה שכזו על שוק הסלולר האמריקני: 39 מילארד דולרים שיהפכו את AT&T למונופול GSM בעל למעלה מ-130 מיליון לקוחות (זאת מול 90 מיליון לקוחות השייכים לורייזון).

כיצד זה ישפיע על משתמשי האייפון?

אחת הסיבות העיקריות שתימרצו את קבוצות ההאקרים האמריקאיות עד כה להשקיע מאמצים ולגלות פרצות Unlock עבור מכשיר האייפון נבעו מהרצון להפעיל את המכשיר שנמכר בתצורת ה-GSM נעול ל-AT&T וזאת בכדי להשתמש בו ב-T-Mobile. ורייזון מעולם לא היתה רלוונטית כי מכשירי האייפון עד לפני כמה חודשים לא הותאמו ברמה הטכנית לשימוש תחת רשת ה-CDMA של החברה.

רכישתה של T-Mobile על ידי AT&T הופכת את פריצת ה-Unlock לבלתי רלוונטית עוד למשתמש האמריקני, שכן רשת ה-GSM תשלוט בלאו הכי על ידי חברה אחת בלבד.

שורה של מהלכים שהתקיימו לאחרונה הן מצד אפל והן מצד חברות אחרות בתחום הסלולר בארה"ב ממשיכים להרחיק את פירצת המודם ושחרור הסים עבור מכשירי האייפון יותר ויותר. היום יותר מתמיד, כדאי לשקול ברצינות האם משתלם לרכוש אייפון נעול לסים בארה"ב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה