יום שבת, 5 במרץ 2011

משבוע הבא האייפון ישמש כ-HotSpot, הבהרות והשלכות

עדכון מערכת ההפעלה iOS לגרסת 4.3 בשבוע הבא (יום ו') תאפשר להפוך את האייפון לראוטר סלולרי. הנה מספר הבהרות שחמקו להן עד עתה ומה הקשר לאייפד בדגמו השני?
רשת הדור השלישי ופריסתה בשנים האחרונות הביאה את הנגישות הסלולרית לאינטרנט לכל מקום. פריסת הדור הרביעי במספר מדינות ובינהן ארה"ב, במקביל לנתח השוק של מכשירי הסמארטפון ההולך וגובר עשוי רק לחזק את המגמה ולאפשר לנו להיות זמינים ונגישים יותר לאינטרנט מכל מקום.

מכשירי ה-MiFi שהחלו את דרכם בשנים האחרונות וטרם הצליחו לבסס את מעמדם מוחלפים באופן הדרגתי על ידי הסמארטפונים שנוטלים מהם את הפונקציונאליות. עד עתה מי שהיה מעוניין בראוטר אלחוטי יכול היה לרכוש את אחד ממכשירי ה-MiFi, להניח בו את כרטיס הסים שלו ולהתחבר לרשת הסלולרית באמצעות קישוריות ה-WiFi.

פה אפל לא היתה הראשונה, גוגל הקדימה אותה. אנדרואיד מאפשרת כבר תקופה ממושכת להשתמש בחלק מהמכשירים הנתמכים כראוטר אלחוטי בזמן שהיא הופכת את מכשיר הסמארטפון למכשיר MiFi לכל דבר ועניין. בשבוע הבא גם האייפון יזכה ליכולת דומה.

יש לכם אייפון? אל תרכשו את האייפד 3G

פער המחירים בין דגמי האייפד בעל קישוריות ה-WiFi לדגמים המציעים גם קישוריות 3G איננו שולי ומסתכם לעיתים במאות דולרים. אלא שהשקתה של iOS 4.3 הופכת את ההכרעה לפשוטה יותר עבור אלו מכם המחזיקים גם במכשיר אייפון 4.

החל משבוע הבא, כל בעלי האייפד והאייפון 4 יוכלו להנות מגלישה סלולרית באמצעות הפיכתו של מכשיר האייפון לראוטר סלולרי. אם תשאלו לדעתי, זה רק עניין של זמן עד שאפל תאלץ לבטל את כל דגמי האייפד התומכים בקישוריות WiFi בלבד לטובת דגמים המשלבים קישוריות WiFi יחד עם קישוריות 3G. לעת עתה, נראה כי החברה עדיין מתייחסת לפיצ'ר כאל יתרון פרימיום ששווה את המחיר, בפועל - הוא לא.

אפל מציעה כרגע לא פחות מ-12 דגמים שונים למכשיר האייפד. שלושה דגמי WiFi ושלושה דגמי 3G השונים זה מזה בנפח האחסון וזמינים בשני צבעים שונים (שחור ולבן). כל זה עתיד ככל הנראה להשתנות כשהחברה תתמקד במספר דגמים מצומצם יותר ותבטל את ההפרדה המיותרת בין אלו התומכים בקישוריות הסלולרית ואלו שאינם.

פיצ'ר ה-HotSpot צפוי להגיע בשבוע הבא למכשירי האייפון 4, הוא יתמוך בחיבור של עד 3 מכשירים באמצעות קישוריות WiFi ויאפשר לצידם לחבר עוד שני מכשירים נוספים בשני האמצעים המוכרים לנו והזמינים גם כעת: USB או בלוטות'. כלומר, סך הכל עד 5 מכשירים בו זמנית.

הערה: הפיכת האייפון 4 לנקודה חמה, בדיוק כמו השימוש ב-Internet Tethering, תלוי בתמיכת המפעילות הסלולריות. שאלה זו טרם זכתה למענה רשמי מצד אי אלו מהן ועל כן כדאי יהיה לבדוק איך הדבר יבוא לידי ביטוי יחד עם עדכון מערכת ההפעלה בשבוע הבא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה