יום שלישי, 15 במרץ 2011

מוקדם מהצפוי: מחסור במלאי האייפד 2

מי שנכנס היום לחנות המקוונת של אפל במטרה להזמין את האייפד מהדגם החדש הבחין אולי בפרט קטן המתייחס למועד קבלת המוצר. ארבעה ימים אחרי שהושק ולקוחות שירכשו היום אייפד 2 בארה"ב יאלצו להמתין לא פחות מחודש עד שיזכו לקבל אותו לאחר ההזמנה
עדכון סטטוס ההזמנה של דגם האייפד 2 מעמידה את מועד המשלוח על בין ארבעה לחמישה שבועות עבור קבלת המוצר, זאת רק לאחר ארבעה ימים בלבד מעת השקתו הרשמית של המכשיר.

ביקוש גבוה או חוסר הערכות?

השקתו של האייפד 2 כבר במהלך חודש מרץ נועדה להקנות לאפל יתרון מול התחרות הגוברת מצד מתחרותיה הצפויות להשיק את מחשבי הלוח שלהן בחודשיים הקרובים. בזמן שהדגם הראשון של המכשיר הצליח להשתלט על השוק, החליטה אפל להקדים את מתחרותיה ולהציג דגם מעודכן בטווח קצר, פחות משנה מאז השיקה לראשונה את האייפד המקורי.

אלא שרצונות לחוד ומציאות לחוד. על אף שנתוני המכירות של המכשיר טרם פורסמו על ידי אפל, סביר להניח שהחיפזון להשיק דגם חדש תוך טווח קצר מידי עשה את שלו וכעת תקועה אפל בין הביקוש למכשיר להענות וליכולתה לספק אותו. לכך כדאי להוסיף את העובדה כי האייפד נמצא כעת רק בגל ההשקה הראשון שלו, הגל השני והשלישי הצפויים להתרחש בשבועות הקרובים יובילו את המכשיר למדינות נוספות ומהלך זה צפוי רק להחריף את הביקוש ויחד איתו גם את המחסור.

השלכות על ההשקה בישראל?

ביום ההשקה של האייפד הציעה אפל את המכשיר תוך חמישה ימי עסקים, זמן המשלוח הראשוני קפץ במהרה לשבועיים עד שלושה והיום כאמור חצה זמן המשלוח את רף החודש.

לצד החנות המקוונת של אפל, חנויות הריטייל של החברה ושל משווקיה הרשמיים בארה"ב ממשיכים להציע את המכשיר אם כי גם שם נראה כי המלאי מתקשה להדביק את פער הביקוש. בארה"ב לבדה מוצע האייפד ברשת החנויות Best Buy, ב-Target, ב-Walmart ובקרב שתי מפעילות הסלולר הגדולות במדינה: ורייזון ו-AT&T.

ומה בנוגע להשקתו של המכשיר בישראל? נציגת אפל בישראל, חברת iDigital, טרם פירסמה מועד רשמי להשקתו של המכשיר בישראל אם כי דיווחים שונים התייחסו להשקת האייפד 2 בתחילת חודש אפריל הקרוב. עם זמן המתנה של קרוב לחודש וחצי עבור קבלת המכשיר בארה"ב קשה מאוד להאמין שמועד הזמן המשוער להשקה בארץ צפוי להתממש.

פורסם לראשונה בבלוג הטכנולוגיה Newsgeek

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה