יום חמישי, 17 במרץ 2011

שתי נקודות על הנקודה החמה באייפון 4

אחד הפיצ'רים היותר שימושיים שנוספו למכשיר האייפון עם עדכון גרסת iOS ל-4.3 הוא פיצ'ר ה-HotSpot המאפשר להשתמש במכשירי האייפון 4 כנקודה חמה. התנסות ראשונית ומסקנות
מערכת ההפעלה iOS בגרסתה האחרונה לא הובילה מהפך של ממש, פרט אולי למספר פיצ'רים בודדים שהתווספו לחלק מדגמי האייפון, כשאחד מהם הוא האפשרות להפוך את האייפון 4 לראוטר סלולרי.

שתי תובנות לאחר שבוע התנסות:

א. האייפון 4 תומך נכון לכעת בשלוש דרכים לשימוש בחבילת הגלישה הסלולרית באמצעות המחשב הנייד: שימוש בכבל USB, ביצוע Tethering באמצעות קישוריות בלוטות' ושימוש באייפון כנקודה חמה (HotSpot).

לאחר התנסות במהלך השבוע האחרון מצאתי כי הדרך הטובה ביותר לגלוש באמצעות חבילת הגלישה הסלולרית עם המחשב הנייד היא באמצעות קישוריות הבלוטות'. הסיבה לכך פשוטה: החיבור אלחוטי, הסנכרון בין המכשירים מהיר וחשוב הרבה יותר הוא עניין צריכת זמן הסלולה. בזמן שפיצ'ר ה-HotSpot גוזל מהסלולה את זמן העבודה שלה באופן ברוטאלי למדי, החיבור באמצעות הבלוטות' סביר בהחלט.

ב. באחד הפוסטים המוקדמים החודש שלי ציינתי כי הפיכת מכשיר האייפון לראוטר סלולרי באמצעות עדכון 4.3 הופך את שיקול רכישת האייפד מדגם ה-3G לכזה שאינו משתלם בעליל. באחת התגובות שזכיתי לקבל ביחס לפוסט ציין בפני אחד הקוראים כי האייפד 3G ניחן גם ביכולות GPS הנעדרים מדגמי ה-WiFi. אלא שניסוי שערכתי, כמו גם ממצאים של משתמשים אחרים ברשת, מעידים כי חיבור האייפד באמצעות פיצ'ר ה-HotSpot מרחיבים את יכולות הניווט שלו על בסיס החיבור למכשיר האייפון.

אם נתייחס לשתי הנקודת יחד, נגלה שהסיבה היחידה שכדאי בכל זאת לשקול רכישת אייפד בעל קישוריות 3G מתבססת כעת בעיקר על זמן הסוללה של האייפון 4 שנפגע משמעותית מהפיכתו לראוטר סלולרי.


2 תגובות:

  1. אתה טוען שצריכת הסוללה של ה WiFi בטלפון גדול מזה של הבלוטות'. זה נכון גם למחשב הנייד?
    באופן כללי, אני משאיר את הבלוטות' במקבוק פרו כבוי בשביל לא לבזבן זמן סוללה. גם באיפון אני לא מדליק את הבלוטות'. השאלה שלי היא האם אתה למעשה ממליץ לכבות את ה WiFi ולהדליק את הבלוטות'?
    זה נשמע לי כמו יותר מידיי עבודה לחפש רשת ב WiFi ואם לא מוצאים לכבות אותו ולעבור לבלוטות'.

    השבמחק
  2. אני חושב שהבנת אותי לא נכון.

    ההתייחסות שלי היא לגבי השימוש במכשיר האייפון 4 כראוטר סלולרי עבור מכשירים אחרים. כלומר, הפיכתו לנקודה חמה (HotSpot) שתאפשר למשל למחשב הנייד להשתמש בו כמקור לגלישה אלחוטית באמצעות קישוריות ה-WiFi.

    האייפון מאפשר לגלוש על חשבון חבילת ה-Data הסלולרית שלך באמצעות מספר דרכים: באמצעות גלישה רגילה במכשיר עצמו (דפדפן ספארי או אפליקציות לצורך העניין), או שימוש באייפון כמתווך לגלישה האלחוטית.

    כאן קיימות שלוש אופציות: חיבור האייפון באמצעות כבל USB, חיבור האייפון באמצעות בלוטות' או חיבור האייפון באמצעות WiFi, שזה למעשה פיצ'ר ה-HotSpot.

    באשר לאחרון, מדובר בפיצ'ר שגוזל המון מסוללת המכשיר כי הוא נאלץ לשדר את האות לקוטר הגיוני סביבו, ועל כן למרות שמדובר בחיבור נוח במיוחד, ספק אם הוא מומלץ במידה והאייפון לא מחובר למקור כוח.

    לגבי השאלה שלך. אני כן ממליץ לכבות את הבלוטות' במידה ולא משתמשים בו, גם באייפון וגם במקבוק פרו שלך. אבל אם אתה מעוניין להתחבר לרשת באמצעות קישוריות סלולרית על ידי מכשיר האייפון, עדיף שתשתמש בבלוטות' ולא ב-HotSpot, במידה והאייפון לא מחובר למקור כוח כי אחרת זמן הסוללה של האייפון יפחת באופן משמעותי.

    השבמחק