יום שני, 7 ביוני 2010

הרביעי לשושלת אייפון


כנס המפתחים של אפל נפתח היום עם הכרזת האייפון הרביעי. המכשיר החדש יושק רשמית ב-24 ליוני ועשוי להגיע לישראל ככל הנראה בספטמבר הקרוב. עיצוב חדש ודקיק לצד מסך חד ומרהיב, הכירו את האייפון החדש
מרבית הבקשות שליוו את האייפון מראשית ימיו זכו הערב למימוש. חלק ניכר מהעדכונים שהציגה אפל בדגם האייפון החדש אינם מהפכניים ונמצאים כבר תקופה ארוכה בקרב מתחרותיה. אף על פי כן, התצורה הייחודית שהובילה אפל לצד ההתאמה האופטימלית שבין הפן החומרתי לתוכנתי מצליחים להקנות לאייפון החדש שוב יתרון משמעותי מול מתחריו.

מדובר בעדכון המשמעותי ביותר שהעניקה אפל לאייפון מאז השקתו הראשונית ב-2007. המכשיר החדש דק יותר בכ-24 אחוזים מקודמו ומציג עיצוב שונה שבבסיסו שני לוחות זכוכית העטופים במסגרת מתכת המשמשת גם כאנטנה למכשיר.

חד יותר, דק יותר, חזק יותר
בכל הכרזה מתמקדת אפל במספר עדכונים עליהם עבדה בקפידה ואותם בוחרת להבליט על פני היתר. הצגתו של דגם האייפון הקודם התמקדה במהירות המכשיר והפעם התמקדה החברה בחדות המסך. האייפון החדש מציג מסך "3.5 עם כמות פיקסלים הגדולה פי ארבעה מהמסך המעטר את קודמיו. מסך קטן בעל חדות שכזו הופכת תכנים גדולים לברורים וחדים הרבה יותר על צג המכשיר החדש.

מצלמת האייפון הרביעי עברה אף היא שדרוג משמעותי. מעבר לעלייה ל-5 מגה פיקסלים, הציגה אפל שדרוגים מהותיים שהופכים את המצלמה הבסיסית של המכשיר לאיכותית הרבה יותר. לצד המצלמה החדשה הוצב רכיב פלאש מובנה לצילום בתנאי תאורה חלשים.

שמועה שעלתה שוב שוב לקראת הכרזות דגמי האייפון הקודמים זכתה אף היא למימוש בהכרזה הנוכחית. מצלמה קדמית עם תמיכה תוכנתית ייעודית הגיעה לאייפון ותתאפשר בשלב זה באמצעות קישוריות WiFi בלבד בין מכשירי אייפון 4, כשהיא מאפשרת להעביר תמונה משתי המצלמות המוטמעות במכשיר.

מסר לגוגל
במהלך המצגת שהעביר ג'ובס קשה היה להתעלם מהמתח האופף את אפל וגוגל בחודשים האחרונים. אנדרואיד פרויו (גרסה 2.2) הושקה לא מכבר וסדרת מכשירים חדשה שתתמוך במערכת ההפעלה הסלולרית של גוגל מושקים בימים אלה בארה"ב ובאירופה.

ג'ובס בחר לחשוף נתונים המציגים את אנדרואיד הרחק מאחורי האייפון וממערכת ההפעלה של אפל כשהוא מלווה את הדברים בעקיצות מרומזות לענקית החיפוש.

מהלך נוסף שבחר ג'ובס לציין על הבמה על אף היותו שולי למדי הוא הוספת מנוע החיפוש Bing של מיקרוסופט לאחד משלושת מנועי החיפוש הניתנים לבחירה על גבי המכשיר. ג'ובס אף העניק מחמאה לא אופיינית למיקרוסופט על העבודה הטובה שעשתה עם מנוע החיפוש החדש שלה. אוייב משותף בהחלט מקרב יריבות זו אל זו.

מועדי השקה ומחירים
האייפון החדש יושק ב-24 ליוני בארה"ב, צרפת, גרמניה, בריטניה ויפן כשמכירה מוקדמת תתאפשר החל מה-15 לחודש. במהלך חודש יולי יגיע האייפון אל 18 מדינות נוספות ועד סוף ספטמבר יגיע המכשיר לתפוצה רחבה של כ-88 מדינות ברחבי העולם.

דגמי האייפון השונים ימכרו בארה"ב במחירים הבאים: אייפון 3GS בנפח 8 ג'יגה תמורת 99 דולרים, אייפון 4 בנפח 16 ג'יגה תמורת 199 דולרים ואייפון 4 בנפח 32 ג'יגה תמורת 299 דולרים, שלושתם נעולים תחת התחייבות לחברת הסלולר At&t.

מערכת ההפעלה בגרסתה הרביעית (שנקראת מעתה iOS) תושק ב-21 ליוני לכלל המכשירים התומכים בעדכון שינתן בחינם.

6 תגובות:

  1. iOS זאת גניבה מסיסקו (בדיוק כמו השם, אייפון). אני מקווה שסיסקו יתבעו להם את הצורה :)

    ועכשיו תשיג לי עייפון דחוף! (אתה ממילא חייב לי פיצוי הולם)


    איליה

    השבמחק
  2. “Cisco has agreed to license the iOS trademark to Apple for use as the name of Apple’s operating system for iPhone, iPod touch and iPad. The license is for use of the trademark only and not for any technology.”

    השבמחק
  3. מתי תפרסם עדכון מה עוד היה שם?

    האם הייתה רק הכרזה על iphone4 או שעוד דברים מעניינים?

    השבמחק
  4. המצגת עסקה בעיקר בהכרזה על האייפון הרביעי ובמספר שירותים שקשורים אליו. אתה מוזמן לצפות בה באתר של אפל. 

    השבמחק
  5. מה דעתך הסופית על העיצוב?

    השבמחק
  6. אני עדיין לא שלם עם העיצוב. זה לא עיצוב אופייני לאפל, נקודה שאפילו ג'ובס הבהיר בעצמו במהלך הכנס. התירוץ שבו השתמש המתייחס לחיתוכים שנועדו לאפשר קליטה טובה יותר לא מניחים את הדעת. זו אפל, אני מצפה ממנה למצוא פתרון חומרתי שלא יפגע בעיצוב.

    בכל מקרה, את דעתי המפורטת יותר אתה מוזמן לקרוא כאן:

    http://net.nana10.co.il/Article/?ArticleID=724075

    השבמחק