יום שבת, 5 ביוני 2010

התחרות בין גוגל לאפל: אייטונז על הכוונת


הידידות ארוכת השנים בין אפל לגוגל עלתה על שרטון במימד הסלולר שבמרחב הטכנולוגי. אחרי אנדרואיד וה-Nexus One החריפה התחרות בין השתים גם מעבר לתעשיית הסלולר כשהיא מתחלפת בהאשמות הדדיות. כעת, מעט לאחר שגוגל מכריזה על שירותי טלויזיה מטעמה, מסמנת ענקית החיפוש את המטרה הבאה: אייטונז
גוגל עתידה להשיק בקרוב שירות מוזיקה הצפוי להתחרות בחנות האייטונז. מודל השירותים של אפל שהועתק בקפידה על ידי גוגל כבר כולל מערכת הפעלה סלולרית, מכשיר סלולרי וחנות אפליקציות ייעודית. כעת נותר המחוז הקשה מכל: חנות תכני המדיה המקוונת של אפל.

השירות החדש שיכונה Google Music ישמש כמדור נוסף בחנות האפליקציות של אנדרואיד. Google Music יבוסס כשירות ענן ויאפשר להאזין לשירים ולהוריד אותם למכשירי אנדרואיד השונים.

בכנס המפתחים הקרוב צפויה אפל להציג שינויים מהותיים הקשורים לאייטונז. שמועות המתייחסות למעבר לשירותי ענן זוכות לביסוס קל אך גם שיפורים ופיצ'רים הקשורים לאינטרגרציה עם מערכת ההפעלה החדשה Iphone OS 4 עשויות להתברר כנכונות.

בסתיו הקרוב צפויה גוגל להשיק את מערכת ההפעלה החדשה שלה, מהלך זה יחד עם מהלכים אחרים שכבר ביצעה החברה לאחרונה הופכות את אפל וגוגל לשתי מעצמות טכנולוגיות החולקות שירותים רבים ומעלות בכך את רף התחרות שבינהן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה