יום חמישי, 17 ביוני 2010

האייפון הרביעי שובר שיאים עוד בטרם הושק

האייפון הרביעי שובר שיאי מכירות עוד בטרם הושק. מנגד, המכירה המוקדמת עמוסת התקלות שהחלה השבוע ב-At&t גורמת לתהות האם מפעילת הסלולר הגדולה בארה"ב ערוכה בכלל לקליטתו ההמונית של המכשיר החדש
שתי מעצמות סלולריות, האחת חתומה על חוזה בלעדיות עם אפל אך סובלת מתדמית גרועה במיוחד והאחרת מפעילה רשת סלולרית מיושנת אך קהל לקוחות מרוצה מעט יותר.

התחרות בין שתי מפעילות הסלולר הגדולות בארה"ב: At&t וורייזן כבר ידעה מהלומות וסערות כשהאייפון מהווה שחקן מרכזי בקרב.

לקוחותיה של ורייזן, כך גם על פי סקר שנערך לא מזמן בארה"ב, מצפים לבואו של האייפון לרשת וישמחו לרכוש אותו אם אכן יופיע. אפל שהשיקה לראשונה סלולרי מטעמה במהלך 2007 החליטה לחתום על חוזה בלעדיות עם At&t לתקופה שנשמרה בסוד אך דלפה בחודשים האחרונים.

המכירה המוקדמת של מכשיר האייפון הצליחה להפתיע אפילו את אפל. ביום המכירה הראשון נחטפו כ-600 אלף יחידות, תוך שעות אזל המלאי המיועד למשלוח ביום ההשקה תחת אפל ו-At&t. מלאי הסבב השני של אפל שנועד למשלוח בתחילת יולי אזל כבר ביום השני וכעת תאריך המשלוח נדחה לאמצע יולי.

המכירה המוקדמת לוותה באינספור תקלות מביכות, בחלקן דלפו פרטים אישיים של לקוחות והובילו לקריסת מערכות המידע של מפעילת הסלולר. תורים ארוכים נשתכרו בחנויות רשת At&t רק על מנת להרשם למכירה המוקדמת, הזוכים יאלצו לעמוד בתור ארוך הרבה יותר ביום ההשקה על מנת להניח ידם על המכשיר החדש שרכשו.

אלו שתהו אם חשיפתו של האייפון החדש חודשים לפני הכרזתו על ידי גיזמודו תפגע במכירותיו זכו לתשובה נחרצת. האייפון הרביעי מכר במהלך המכירה המוקדמת פי 10 מזה שמכר קודמו, מאיים על קריסת המאזן שבין הביקוש להצע.

כעת מתפרסמות ידיעות המעוררות מחדש את הספקולציות על השקת האייפון תחת מפעילת הסלולר האמריקאית ורייזן. נראה שאפל חתמה על הסכם ייצור מכשירים המיועדים לרשת CDMA.

לאור התקלות המרובות והביקורת הרבה כלפי At&t נראה כי השקתו של המכשיר באמצעות חברה נוספת בארה"ב יכולה לעזור בעיקר ל-At&t. מפעילת הסלולר האמריקאית לא מצליחה לעמוד בתעבורת המידע שמייצר המכשיר הפופולארי, אחיו הגדול שהושק לא מכבר, האייפד, רק מסבך אותה עוד יותר.

אנחנו חיים בעולם קפיטליסטי וחברות שואפות להגדיל את רווחיהן. לצד הרווח יש גם לקוחות שצורכים ומשלמים עבור המוצרים הנרכשים ואם נתייחס אליהם לרגע נגלה ציבור צרכני זועם שזוכה לשירות גרוע. יתכן והשקת האייפון בורייזן הוא גלגל ההצלה של At&t, אלא שתרנגולת שמטילה ביצי זהב קשה מאוד לחלוק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה