יום רביעי, 23 ביוני 2010

האייפון החדש: מהיר מה-3GS, איטי מהאייפד

האייפון החדש כבר החל לצוץ בקרב רוכשי המכירה המוקדמת וזכה ביומיים האחרונים למספר סקירות מקיפות מצד אתרים ובלוגים העוסקים בנושאי טכנולוגיה. כמיטב המסורת, פורק הדגם החדש עד אחרון שבביו וזכה למבחנים שקובעים: הוא מהיר יותר מדגם ה-3GS אך איטי מהאייפד
יומיים לאחר השקתה הרשמית של מערכת ההפעלה iOS 4 החלה אפל להעביר את ההזמנות הראשונות שקיבלה מצד לקוחות במסגרת המכירה המוקדמת שהחלה באמצע החודש הנוכחי. חנויות הריטייל של אפל יפתחו מחר בבוקר כשהן מציעות את הדגם החדש אך ספק אם המלאי יוותר עד לסוף היום. במקביל הודיעה היום באופן רשמי מפעילת הסלולר האמריקאית, At&t, כי תחל לשווק את המכשיר החדש רק ב-29 ליוני.

הביקורות בעיקר משבחות
ביקורות אודות מכשיר האייפון החדש ניתן כבר למצוא בכל פינה ברשת. מאתרי טכנולוגיה לבלוגים מובילים, כולם כבר הצליחו להניח ידם על המכשיר החדש, לבחון אותו ולהציג את הרשמים שלהם בהתייחס אליו. ככלל, קשה מאוד למצוא רשמים שליליים, רובן הסוחף של הביקורות עד כה משבח ומהלל. מהעיצוב החדשני ועד המהירות, מהמסך החד ועד הסוללה החזקה חוזרים ונשנים ביטויים המתחרים זה בזה בדברי השבח ביחס למכשיר החדש.

הביקורת הרבה שהושמעה עם ההדלפות של הדגם החדש התחלפה באחת בסקירה מהללת. העובדה שאפל הצליחה להוביל הנדסת חומרה מהפכנית, כזו שהצליחה לדחוס רכיבים רבים במארז דק יחד עם מבנה האנטנה הייחודי המוטמע במסגרת המכשיר הופיעו במספר אתרים מובילים. מוטיב נוסף שחזר במספר מקורות הוא התחושה שמעניק העיצוב החדש: מארז קשיח ויוקרתי.

לצד העיצוב התייחסו המבקרים אל מהירות המכשיר כשהם טוענים שהוא מהיר, מהיר מידי, שכל פעולה נענת בתגובה מיידית וחלקה אפילו ביחס למכשיר ה-3GS.

אלא שמרכיב אחד הצליח להתעלות על כולם בים הביקורות שמצאנו היום. חדות המסך שבה והופיעה בכל אחת מהביקורות כשהיא מצליחה לייצר שלל ביטויים ודימויים יצירתיים שנועדו לתאר את איכות המסך.

מהיר מדגמו האחרון, איטי מהאייפד
האייפון החדש מריץ את מעבד A4, אותו מעבד שמכיל מכשיר האייפד. ההבדל בין המכשירים נעוץ בזיכרון ה-RAM. בעוד האייפון החדש בעל זיכרון בנפח 512MB האייפד מתהדר ב-256MB בלבד.

אף על פי כן נראה כי בסדרת מבחנים שנערכו בין שלושת המכשירים מנצח האייפד את אחיו הקטנים. כיצד זה יתכן? תשובה על כך טרם ניתנה. מאחר והאייפד ומכשירי האייפון מריצים בשלב זה מערכת הפעלה בגרסאות שונות, היינו מציעים להתייחס בספקנות לנתונים.

iOS 4 נפרצה לכלל המכשירים (כמעט)
יום לאחר השקת מערכת ההפעלה החדשה שיחררה קבוצת Dev-Team שני כלי פריצה עבור דגמי האייפון והאייפוד טאצ' השונים. הפירצה החדשה ששוחררה רק לפני מספר שעות מצליחה להתמודד גם עם מכשירי האייפון 3GS (מהסדרה הראשונה שיוצרה) אך סביר להניח כי בימים הקרובים תשחרר הקבוצה עדכון שיצליח להתמודד גם עם הסדרה החדשה יותר.

מחר יושק האייפון באופן רשמי בארה"ב, יפן, בריטניה, צרפת וגרמניה.

2 תגובות:

  1. שני דברים.

    אתה צריך להוסיף את הדיווח האחרון של אנגאגדט על הסריטות לכאורה על אחורי המכשיר.

    שנית, הסיבה לכך שאייפד מהיר יותר מהאייפון החדש נעוץ כנראה בכך שאפל ככל הנראה הגבילו את מהירות השעון של המעבד. בעוד שהאייפד רץ על מהירות של 1GHz, האייפון כנראה הוגבל למספר נמוך יותר בגלל גודלות ובטריותו.

    השבמחק
  2. אנגאגדט מדווח שהפנאל הקדמי אכן מיוצר מזכוכית מסוג 'זכוכית גורילה' (gorilla glass) מה שאכן אמור להבטיח עמידות לסריטות, בעוד שהפאנל האחורי יותר קשיח מזכוכית רגילה אבל לא מאותו סוג.

    די מסביר את עניין הסריטות מחורה. 

    השבמחק