יום ראשון, 21 במרץ 2010

הכירו את ה-MiFi


הוא אחד המוצרים הפופולאריים מעבר לים אך בישראל עדיין קשה לאתר אותו. ראוטר סלולרי קטן שהופך אתכם ואת כל המכשירים שברשותכם לניידים באמת. הכירו את ה-MiFi
הכרזתו המדוברת של מכשיר האייפאד העלתה לכותרות שוב את אחד המכשירים הטכנולוגיים המדוברים ביותר ברשת. הוא הוצג לראשונה רק במהלך שנה שעברה וכבר מאיים להפוך לאחד המכשירים הפופולאריים בעולם. בצדק. בזמן בו חברות המחשוב מאמצות באיטיות מרגיזה את החיבור הסלולרי לרשת, הוא ללא ספק הפתרון המושלם.

ה-MiFi הוא ראוטר סלולרי קטן ונוח לנשיאה שניתן להכניס לכיס. באמצעות התקנת כרטיס הסים בגופו הופך המכשיר לראוטר Wifi נייד העושה שימוש ברשת הסלולרית.
התוצאה: רשת wifi זמינה וניידת אליה ניתן לחבר כל מכשיר בעל קישוריות wifi.

נכון להיום קיימים כבר מספר דגמים של המכשיר המדובר המיוצרים על ידי מספר חברות.
לאחרונה הציגה רשת הסלולר האמריקאית ספרינט מכשיר דומה משלה המאפשר למעשה גלישה ברשת הסלולרית של החברה עבור מכשירי האייפון הנמכרים בבלעדיות ברשת at&t. עם זאת, המטרה האמיתית היא האייפאד שצפוי לזכות להשקתו בעוד כשלושה שבועות.

אלא שה-MiFi מעלה גם תהייה של ממש בקשר לתמחור של אפל ביחס לשתי התצורות השונות של מחשב הלוח שלה. אפל הבדילה בין שני דגמי מכשיר האייפד: אלו התומכים בקישוריות wifi ונמכרים במחיר נמוך יחסית ואלו התומכים גם בקישוריות 3g ונמכרים במחיר גבוה. באמצעות ה-MiFi לא יהיה כל צורך לקנות את הדגמים היקרים יותר של מכשיר האייפד, ומעבר לזה, יהיה ניתן להשתמש במכשיר ברשתות הסלולריות כולן ללא הגבלות טכניות כלשהן, כמו למשל תמיכת הרשת בכרטיס המיקרו-סים שאינו זמין בכל הרשתות הסלולריות בעולם.

8 תגובות:

  1. חשוב לציין אבל שה-MIFI הוא לא זול בכלל, לפחות לא בתנאים שהוא מוצע בארה״ב. קודם כל יש עלות למכשיר עצמו שהיא בין 100 ל-150 דולר. אבל יותר חשוב היא עלות תוכנית הגלישה שצמודה למכשיר שהיא בדר״כ 60 דולר (לגלישה ללא הגבלה). זאת לעומת התוכנית המקבילה המוצעת לאייפד שהיא רק 30 דולר. בנוסף התוכנית לאייפד היא ללא התחייבות ואפשר להתחיל ולבטל אותה מתי שרוצים זאת כשהתוכנית ל- MIFI מחייבת התחייבות לשנתיים.

    משמע, במחיר התוכנית ל-MIFI ניתן להחזיק גם תוכנית לאייפד וגם תוכנית לאייפון. זאת כאשר את בתוכנית לאייפד ניתן להפעיל רק כשצריכים ואז לחסוך עוד יותר.

    מתי כדאי MIFI? אם צריכים גלישה סלולרית למשך זמן ליותר מאשר אייפון ואייפד. לכן זה פתרון שמתאים יותר לאנשי עסקים שנמצאים הרבה בנסיעות וצריכים גלישה להרבה מכשירים אז זה שווה.

    למי שיש אייפון ואייפד

    השבמחק
  2. ביקורת מלאה על ה-MiFi
    http://www.newsgeek.co.il/novatel-mifi-good-things-come-in-small-packages/

    השבמחק
  3. עדיין כשבוחנים את את המכשיר אי אפשר להתמקד רק בצד הטכני, חשוב גם לבחון איך הוא מתומחר. התמחור בארה״ב נותן קנה מידה די טוב לתמחור הצפוי בישראל.

    עדיין בהקשר של האייפד אין וויכוח שהעלות והתנאים ל-3G הם טובים מאוד ונמוכים מכל הצעה מקבילה בשוק. זאת אחת לכך שווריזון לא רצו לספק תוכניות גלישה לאייפד כי הם לא היו מוכנים להציע תוכניות במחיר ובתנאים כאלה נמוכים.

    השבמחק
  4. קודם כל, המייפי הוא מכשיר חדש מאוד. ככזה התמחור שלו גבוה. זה ישתנה ככל שיותר חברות יציעו מוצרים דומים. נכון לכעת, אני מסכים כי תמחור של 200 דולר בממוצע עבור מכשיר שכזה מפחית משמעותית מהכדאיות. אני מניח שתמחור הגיוני יותר יהיה ניתן למצוא כבר בסוף השנה הנוכחית, יחד עם דגמים אטרקטיבים יותר שאולי יפחיתו את הגודל של המכשיר.

    בנוגע לאייפד. אלו שאינם בחברת at&t בארה"ב ימצאו בו עניין רב ויעדיפו לרכוש את הדגם הזול יותר. מחשבים ניידים הפכו בשנים האחרונות למוצר בסיסי ונפוץ. אני חושב שהמייפי אטרקטיבי לקהל יעד רחב הרבה יותר מאנשי עסקים.
    דבר נוסף שצריך לקחת בחשבון הוא שתמחור המכשיר יכול לבוא על חשבון גישה נייחת לאינטרנט במידה ומדובר בחבילה גדולה מספיק או בלתי מוגבלת, דבר שמשנה לחלוטין את תמונת הכדאיות.

    השבמחק
  5. קודם כל, איפה שאני גר, ארה"ב, זה לא מכשיר חדש, הוא מוצע כבר כמעט שנה. ה-MIFI ממוצב כאן כמכשיר פרימיום לתקשורת סלולרית עקב העובדה שהוא יכול להחליף מספר מודמים סלולרים ומספר תוכניות גלישה. לכן התמחור הוא בהתאם. רוכשים אותו בעיקר אנשי עסקים ובלוגרים שנוסעים הרבה וצריכים פתרון תקשורת סלולרית ולמספר רב של מכשירים.

    אני גם בספק עם העלות היחסית של ה-MIFI תרד. הוא תמיד יתמוחר יותר מאשר אמצעי תקשורת אחרים פשוט בגלל שהוא נותן יותר. נראה לי שה-MIFI יתומחר וימוצב בצורה דומה גם בישראל.

    עוד דבר ששכחתי לציין קודם הוא שבארה"ב לא מוצעת תוכנית גלישה ללא הגבלה עם ה-MIFI. הגלישה מוגבלת ל-5GB בעלות של 60$. זה לעומת התוכנית לאייפד שהיא ללא הגבלה ב-30$.

    מרבית אלה שרוצים אייפד בארה"ב ורוצים גם גלישה סלולרית ללא הגבלה יעדיפו את התוכנית של AT&T פשוט כי היא זולה הרבה יותר וניתן להתחיל ולבטל אותה מתי שרוצים.

    מה שהפריע לי בפוסט שלך היא ההשוואה שעשית בין תנאי הגלישה הסלולרית באייפד לאלה שב-MIFI. מהפוסט עצמו עולה הרושם שהגלישה באייפד הרבה יותר יקרה וזה בכלל לא נכון.

    השבמחק
  6. קודם כל אדגיש שוב שהמייפי הוא מוצר חדש, הוא טרם חגג שנה מאז השקתו ועל כך מחירו הגבוה ומיתוגו כמוצר פרימיום. התאוצה שצובר המכשיר יחד עם התחרות מצד חברות אחרות שיציעו מוצרים דומים מטעמן יוזילו אותו וסביר שבחודשים הקרובים יתומחר באופן שונה מהותית.

    דבר שני, אני כן מבקר את אפל על השקת הדגמים הנפרדים לwifi ולקישוריות סלולארית. לדעתי אין לכך מקום היום ואני משוכנע שהחברה תפנים את זה עם השקת הדור הבא של מכשיר האייפד כשהיא תשמיט את ההפרדה בין הדגמים ותציע למכירה רק דגם משולב. יכול להיות שאני טועה.

    ההשוואה שעשיתי היא איננה בין תנאי הגלישה הסלולרית באייפד לאלו של המייפי ומעבר לזה, נסה בבקשה להביט בתמונה המלאה, וככזו אני מתייחס לארה"ב כמקרה אחד בודד ולא ככזה המייצג את העולם כולו.

    בישראל, מדינה בה אין נכון לכעת תוכנית ייעודית למכשיר האייפד ואם אינני טועה, אין גם חברה המציעה כרטיסי מיקרו-סים, האייפד בעל הקישוריות הסלולרית הוא אופציה כמעט לא רלוונטית ובהחלט יקרה שלא לצורך. ראוטר סלולרי במקרה זה משנה את פני הדברים.

    השבמחק
  7. בישראל לא רק שאין MIFI עדיין, גם אין אייפד. כשהאייפד יוצע בישראל רשמית זה בטח יהיה יחד עם מפעיל סלולרי שיתמוך בו ויציע כרטיסי מיקרו-סים (זה באמת משהו חדש שרק יצא בחודשים האחרונים).

    נכון, ארה"ב היא שוק אחד, אבל זהו השוק היחיד כרגע בו מוצעים גם אייפד וגם MIFI. המיצוב של המכשירים האלה מבחינת תוכניות הגלישה שלהם הוא ברור. לכן, השוואה בין המכשירים כרגע ניתנת רק על סמך תנאי המכירה שלהם בארה"ב. זה לא הגיוני לדעתי להשוות בין המכשירים רק כל בסיס הנתונים הטכניים בלי בכלל לגעת בשאלה העלות.

    בנוסף, הסיבה שיש שני דגמי אייפד היא אחת, מחיר. אפל רוצה עם האייפד לפנות לקהל הרחב ביותר שהיא יכולה וזה אומר להציע מכשיר במחיר הכי נמוך שהיא יכולה מבלי להתפשר. גלישה סלולרית זה דבר שלא כולם רוצים (אפילו לפני בדיקות שנעשו על בסיס ההזמנות המוקדמות לאייפד כ-2/3 מההזמנות היו דווקא לדגם ה-WIFI) ולכן עליו דווקא כן ניתן להתפשר ולהציע מוצר זול יותר שעדיין נותן חלק ניכר מאוד מהיכולות של האייפד.

    תסתכל גם על כמות האנשים שרוכשים אייפון בישראל ורוצים אותו ללא גלישה סלולרית או עם התוכנית הכי מצומצמת שיש. עם האייפד זה יהיה הרבה יותר כי האייפד הוא לא טלפון ולא מצריך קישוריות בכל חור. אפשר בהחלט להסתדר איתו רק עם WIFI, לחסוך 130$ ואת עלות תוכנית הגלישה. בכסף שנשאר אפשר לקנות יותר זכרון או עוד אביזר. לא שווה? לדעתי כן.

    איך שכחתי? כל הכבוד על הבלוג, שיהיה בהצלחה.

    השבמחק
  8. תודה, ותודה על התגובות.
    חלק מהדברים שאני כותב הם פרשנות שאני נותן על אף שאני מקפיד לנמק את הטיעונים שלי. מה שרואים מכאן לא רואים משם, אין אמת מוחלטת רק נקודות מבט שונות.

    קשה מאוד לאמוד את הצרכים של המשתמשים באייפד, באופן דומה אפל לא השיקה את הטאצ' תחילה כפלטפורמת משחקים אבל הבינה מהר שהמשתמשים שלה לוקחים אותו לכיוון הזה ושינתה את התפיסה. נצטרך לחכות שהאייפד יצא לשוק ואז נוכל לנתח את הדברים באופן קצת יותר מבוסס.

    חג שמח

    השבמחק