יום ראשון, 28 במרץ 2010

ג'ובס ושמידט משדרים עסקים כרגיל


מפגש שהתקיים בין מנכ"ל גוגל למנכ"ל אפל בבית קפה בעמק הסילקון השבוע זכה לסיקור לא פורפורציונאלי באתרי הסיקור הטכנולוגים בעולם. נראה שהמטרה של השניים הושגה
מערכת היחסים העכורה בין גוגל לאפל זכתה לאינספור ידיעות וכתבות במהלך החודשים האחרונים. מיד לאחר הכרזתו של מחשב הלוח החדש של אפל במהלך חודש ינואר צוטט ג'ובס כשהוא תוקף את גוגל בנימה שנשמעה הרבה יותר אישית מעסקית. ג'ובס יצא נגד המנטרה של גוגל "Don't be evil" וטען כי מטרתה של גוגל יחד עם כניסתה לשוק הסלולר היא להרוג את האייפון.
גוגל מבחינתה לא נשארה חייבת ותקפה את האייפד כשהיא טוענת שהוא לא שונה מאייפוד טאצ' גדול מימדים.

המפגש בין שני האישים במקום כה ציבורי ועוד מחוץ לבית הקפה נועדה בראש ובראשונה לצלמי העיתונות. סביר להניח שאם היו מעוניינים השניים לקיים פגישה עסקית היו בוחרים במשרדי אחת החברות. פגישות עסקיות בין חברות ענק, בטח כשמדובר באפל הידועה במעטה הסודיות המוגזמת שלה, אינן מתקיימות במוסדות ציבוריים.

אפל וגוגל מנסים להפחית את הלהבות שהובילו למתיחות בין החברות ומבקשים להציג עסקים כרגיל, אם להתייחס לסיקור הנרחב שזכה לייצר המפגש, המשימה הושלמה בהצלחה.

תגובה 1:

  1. ג'ובס יודע את העבודה של שיווק מול גוגל היטב. כבר בעבר הוא ידע לשתף פעולה עם "אויבת" של מערכת ההפעלה שלה והמחשב שלה, מיקרוסופט והיום מיקרוסופט היא אחת המשקיעות באפל.

    אני נוטה לחשוב שבסופו של דבר כל החברות משתפות פעולה בדרך זו או אחרת - המטרה לגרוף רווחים גדולה יותר ברוב המקרים מאשר שמירה על האגו המנופח (ויש הרבה אגו מנופח, שלא תטעו בכך).

    השבמחק