יום שני, 15 במרץ 2010

120 אלף אייפאדים ביום המכירה הראשון


אפל מכרה למעלה מ-120 אלף יחידות של מכשיר האייפאד ביום המכירה הראשון תחת המכירה המוקדמת אותה החלה החברה שבוע שעבר
כך לדעת אנילסטים העוקבים אחר השקתו של מחשב הלוח החדש של אפל. עם זאת, נראה כי המכירות פחתו משמעותית בימים שלאחר מכן.
לשם השוואה: אפל מוכרת ביום ממוצע נורמלי כ-15000 מוצרים דרך החנות המקוונת שלה. ביום שישי האחרון מכרה החברה ככל הנראה, כ-51000 יחידות של מכשיר האייפאד בשעתיים הראשונות בו הוצע למכירה. בסוף היום עמד כבר המספר על 120000 מכשירים.

לדעת אותם אנליסטים בימים שלאחר מכן פחתה המכירה של המכשיר משמעותית לכ-1000 מכשירים בשעה, עדיין מכירה גבוהה יחסית למכשיר שאנשים טרם ראו במו עיניהם או התנסו בו כלל.

דניאל טלו, אחד האנליסטים המנסים לנתח את מכירותיה של אפל מעריך כי החברה תמכור כחצי מיליון מכשירים במכירה המוקדמת טרם השקתו של המכשיר ב3 לאפריל. בשבועיים הראשונים להשקתו מעריך טלו כי החברה תוסיף עוד כחצי מיליון מכירות למכשיר החדש.

הערכותיהם של האנליסטים בשלב זה מבוססות על ניתוחים שונים שמייצגים תמונה אופטימית מאוד לאפל, ספק אם הנתונים אכן גבוהים כפי שמצטיירים לדעתם. ניתוח אמין יותר יתאפשר עם השקתו של המכשיר בתחילת חודש אפריל.

אפל החלה שבוע שעבר למכור את מכשיר האייפאד במכירה מוקדמת בה מציעה החברה את ששת הדגמים השונים, דגמי הwifi יגיעו לרוכשים הטריים כבר ב3 לאפריל עם השקתו הרשמית של המכשיר. דגמי ה3g יושקו ככל הנראה בסוף חודש אפריל.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה