יום שלישי, 30 במרץ 2010

האייפון הרביעי עולה לכותרות


שני מודלים שונים, מסך בעל הפרדה גבוהה, שיתוף פעולה עם המתחרה של at&t בארה"ב, מצלמה קדמית, תמיכה בביצוע מספר פעולות במקביל (מולטיטאסקינג) והשקה בסוף יוני הקרוב. אלו השמועות המבוססות יחסית עבור האייפון הבא
מעט לפני שהאייפד יוצא אל אוויר העולם בסוף השבוע הקרוב אפל זוכה למשוך אליה את תשומת הלב. מגובה בחליפת עדכון מערכת ההפעלה השלישית והשקת חנות האפליקציות בממשק הפייסבוק זוכה החברה לסיקור מבוסס שמועות עבור אחד המוצרים הפופולאריים ביותר שלה.

המקור לשמועות נעוץ בבלוגר ג'ון גרבר המוכר בקרבתו אל מקורות אמינים יחסית הקשורים באפל. המידע שמשחרר גרבר מופיע על גל ידיעה אחרת, אמינה קצת יותר אותה מפרסם המגזין וול סטריט בדבר סיום הבלעדיות בין אפל לחברת הסלולר at&t והשקת מכשיר האייפון גם על ידי חברת ורייזן המתחרה האמריקאית.

גרבר טוען כי הדגם הבא של מכשיר האייפון יזכה למצלמה קדמית ולמסך בעל רזולוציה חדה במיוחד (פי שניים מזו הקיימת על גבי הדגם הנוכחי), כמו כן יזכה הדגם למעבד חזק יותר ולתמיכת קושחה שתעניק לו מספר פעולות במקביל (מולטיטסקינג).

אלא שגרבר אינו היחיד שמעניק היום סיקור לדגם הבא של מכשיר האייפון. אתר חדשות הטכנולוגיה Engadget מוסיף גם הוא מידע וטוען כי הדגם החדש יוכרז ב22 ליוני ויענה לשם Iphone HD.

יש לציין כי שלושת המקורות שהציפו היום את הרשת במידע אודות הדגם הרביעי של האייפון נחשבים למהימנים יחסית, תחזיות שפירסמו בעבר ביחס לדגמי המכשיר הקודמים אומתו ועל כן המידע הרב שמגיע היום זוכה להתייחסות נרחבת באתרי סיקור החדשות הטכנולוגיים בעולם.
שמועות מבוססות יותר סביר שיגיעו לאחר השקתו המדוברת של מחשב הלוח של אפל הצפויה להתקיים ביום שבת הקרוב.

השקת דגם חדש לאייפון בחודש יוני עולה בקנה אחד עם מדיניותה של אפל שהחלה בשנת 2007 עם ההכרזה על מכשיר האייפון לראשונה.
רבים העריכו כי לאור התחרות הרבה וצמצום הפער מול האייפון תבחר אפל השנה להקדים את השקתו של הדגם הבא. המידע המפורסם היום מפריך את ההנחה כי אפל תכריז על הדגם הבא כבר בחודש מאי הקרוב.


2 תגובות:

  1. בסוף הפסקה השלישית, נדמה לי שהתכוונת למולטיטאסקינגף ולא מולטיטאצ'.

    השבמחק
  2. אתה צודק, תוקן, תודה :)

    השבמחק