יום רביעי, 3 במרץ 2010

At&t בעד האייפד בגרסת הWifi


חברת הסלולר האמריקאית At&t החלה את שיתוף הפעולה עם אפל עם השקתו של מכשיר האייפון. לצד רף המכירות הגבוה שהעניק המכשיר המדובר זכתה החברה גם לצרור בעיות שהביא עימו. על אף שAt&t אף פעם לא היתה אהובה במיוחד על ידי האמריקאים, נראה כי עומס התעבורה שיצר מכשיר האייפון ברשת הפך אותה לשנואה הרבה יותר. מעט לפני שהרשת מצליחה לתמודד עם הקשיים מגיח אחיו הגדול של מכשיר האייפון: האייפד
מחשב הלוח של אפל יראה את דרכו אל החנויות בסוף החודש הקרוב. אפל טרם פירסמה את מועד ההשקה הרשמי של המכשיר, אך הצהירה בכנס שקיימה בינואר כי גרסת הWifi שלו תהה זמינה תוך חודש וגרסת הסלולר תוך חודשיים.
באותו הכנס הציגה אפל חבילות גלישה אטרקטיביות במיוחד עבור משתמשי חברת At&t. אלו שצפו כי שתי החברות יסיימו את הקשר העסקי בינהן התבדו עם ההכרזה המבשרת על חיזוק הקשר בעקבות השקתו של המכשיר החדש.

קצת קודם לכן
השקתו של ממשק האייפון לראשונה, על האינטואטיביות הרבה שלו הפכה את המכשיר לנוח במיוחד עבור צריכת מידע על גבי רשת האינטרנט. At&t לא נערכה בהתאם לכמות המכשירים העצומה שמכרה אפל והתקשתה עוד יותר לעמוד בתצרוכת המידע שהביא עימו המכשיר החדש. עד מהרה החלו משתמשיה של החברה להתלונן בפניה על שלל ליקויים הקשורים לקליטה הסלולרית הזמינה בארה"ב, מעניקים חומר תעמולתי מצויין למתחרותיה.

אלא שמעט לפני שAt&t מצליחה להתמודד עם תלונות המשתמשים ומעבה את הרשת הסלולרית בארה"ב היא מייצרת מודל שיווקי זול ואטרקטיבי במיוחד עבור המכשיר החדש של אפל. נראה כי עבור השקתו של מחשב הלוח החדש, לחצה אפל על ענקית הסלולר להציג מסלול נוח במיוחד שיעלה את רף האטרקטיביות של האייפד. At&t נכנעה ככל הנראה והמשיכה את שיתוף הפעולה עם אפל אלא שכעת לא ברור כיצד תעמוד בקיומו.

בהתבטאות יוצאת דופן אמר אמש מנכ"ל חברת At&t כי לדעתו המכשיר יהיה פופולארי הרבה יותר בגרסת הwifi. תקווה או תהייה מבוססת? אם נתייחס לסקרים המעידים כי מרבית האמריקאים המעוניינים לרכוש את האייפד מעדיפים אותו דווקא בגרסה הסלולרית נוכל לחלוק על דעתו של המנכ"ל. ההגיון אומר שAt&t דווקא צריכה להעדיף את רכישת המכשיר בתצורה הסלולרית מאחר וזה יעניק לה תגמולים על חבילת הגלישה, אלא שלא כך הדבר.

בניגוד לאייפון, מכשיר האייפד ימכר במתכונת סים פרי בלבד. בהתאם לכך יוכלו המשתמשים מכל החברות לעשות שימוש במכשיר המדובר. At&t מכירה בתחרות הצפויה והמודל השיווקי שיצרה נועד להתמודד בין היתר עם מתחרותיה. השוואת רף המכירות והעדפת קהל היעד ביחס לשני הדגמים על שתי התצורות השונות תתאפשר ככל הנראה רק בעוד מספר חודשים. חברות הסלולר הנותרות בארה"ב טרם פרסמו את הצעותיהן.

4 תגובות:

  1. לגבי תחרות בסלולר בארה"ב עם האייפד מול AT&T, אז אין הרבה. קודם כל האייפד יתמוך רק ב-GSM ולא ב-CDMA, זה כבר מוריד את ווריזון ואת ספרינט. נשארה רק מפעילה אחת, T-mobile שתומכת ב-GSM. אבל תדר ה-3G של T-mobile יחודי ולא נתמך על ידע האייפד (וגם לא ע"י האייפון, דא"ג). זאת אומרת שמשתמש אייפד ברשת T-Mobile לא יוכל להנות מגלישה מהירה בפס רחב אלא רק ב-Edge.

    ולא אמרתי כלום עדיין על זה ש- T-mobile לא מצעים עדיין microsim (כי לא ניתן להשתמש במיני סים הנפוץ הרבה יותר).

    המסקנה מכל זה היא של-AT&T לא צפוייה תחרות רצינית בסלולר עם האייפד. היריב הפוטנציאלי היחידי הוא T-mobile אבל גם אז יהיה ל-AT&T יתרון טכנולוגי.

    לכן, לדעתי ההתבטאות של AT&T היא לא כ"כ חשש מתחרות או רצון להוריד ביקוש לדגם האייפד הסלולרי, אלא פשוט הערכה (שיש בה משהו) שאנשים שירכשו אייפד ישתמשו בו היכן שהם משתמשים היום בנטבוקים ובמחשבים ניידים שם יש להם נגישות ל-WIFI.

    תסכים איתי שרוב הקונים של נטבוקים ומחשבים ניידים משתמשים ב-wifi ולא ברשת סלולרית. אם האייפד באמת יגרום לאנשים לחשוב עליו כתחליף לנטבוק אז גם כאן רוב הקונים של האייפד באמת לא יצטרכו גלישה סלולרית. 

    השבמחק
  2. קודם כל תודה על הנתונים והמידע, חלק ממנו לא הכרתי.

    בנוגע לעובדה שהאייפד יהיה זמין בgsm, דיי בנתון הזה בלבד לומר שלפחות בתוך גבולות ארה"ב התחרות תהיה נמוכה יחסית, אלא שיתכן ואפל תבחר לשחרר במועד מוקדם דגם שיתמוך גם בcdma.

    בנוגע להתבטאות של מנכ"ל at&t. חברה מסחרית לא נוטה לצאת בהתבטאות שעלולה לפגוע בהכנסותיה. הצהרת מנכ"ל החברה בדבר הערכתו כי דגם הwifi יהיה נפוץ יותר בעייתית.

    בנוגע להנחה האחרונה שלך אני נוטה לחלוק. נטבוקים ומחשבים ניידים לטעמי אינם נמצאים בנישה של מחשב הלוח החדש של אפל. בעוד האייפד אידיאלי לצריכת מידע והתחברות לרשת באופן נייד, בנסיעות ובתנועה, ההערכה שלי היא שבמידה ומישהו יגיע הביתה או למקום בו קיימת רשת wifi הוא יעדיף לעזוב את האייפד ולעבור למחשב שולחני או נייד בו המסך והמקלדת נוחים יותר.

    השבמחק
  3. אני שמח שהוספתי לך מידע (שאני יודע מכך שאני מתגורר בארה"ב). לגבי CDMA, לפחות כרגע, לא נראה לי, כי ווריזון לא היו מוכנים להציע תוכניות גלישה במחיר נמוך כמו ש-AT&T עומדים להציע לאייפד.

    לגבי השימוש באייפד, לדעתי אנשים יעדיפו להשתמש בו בבית במקום בנטבוק פשוט כי הוא נוח יותר: הוא קל ונייד הרבה יותר, לא תמיד צריך להסתובב עם מקלדת. וממשק מגע ברוב המקרים נוח יותר מאשר מקלדת. ואם צריך אז אפשר לחבר לאייפד מקלדת או להשתמש במקלדת בלוטות אלחוטית.

    אבל, היתרון הרציני ביותר הוא הממשק. הרבה אומרים שהאייפד הוא בסה"כ אייפוד טאץ גדול ורואים בזה חסרון. לדעתי זה יתרון כי כך לאייפד יש ממשק משתמש שהוא הרבה יותר פשוט להפעלה מאשר מחלונות או macos. יהיו לא מעט אנשים שבגלל זה יעדיפו לעבוד על המידע שלהם דווקא באייפד ולא בנייד או במחשב השולחני שיש להם בבית.

    חשוב להדגיש שהכוונה כאן למשתמש מחשב פשוט ולא למה שנקרא power user שצריך (או מעדיף) גישה ישירה למחשב בגמישות מקסימלית.

    אני לא חושב שהשינוי הזה יקרה מהר, בכל זאת אנשים צריכים זמן להתנסות עם האייפד בעצמם. אבל לדעתי, משתמשים כאלה יעדיפו לעבוד עם האייפד כשהם יבינו מה הוא נותן וכמה הוא נוח לעומת המחשב שיש להם עכשיו.

    השבמחק
  4. תיקון קטן יוסי, T-mobile כבר הכריזו על תמיכה והספקה של מיקרו-סים. לא יודע לגבי התדרים. (ראה ויקיפדיה ואנגאג'ט).

    השבמחק